اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

امام جمعه ابرکوه: مردم بی عدالتی را تحمل نمی‌کنند/ مدیران بدانند نتیجه سوءتدبیر تنبیه است

امام‌جمعه ابرکوه خطاب به مدیران اجرایی با بیان این که مدیران بی کفایت باید برکنار و تنبیه شوند، گفت: عاقبت بی‌تدبیری به‌ویژه در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی جامعه، موجب خودنمایی اژدهای هفت سرگرانی و پیچیده شدن و کور شدن گره مشکلات اقتصادی کشور می‌شود.

امام جمعه ابرکوه: مردم بی عدالتی را تحمل نمی‌کنند/ مدیران بدانند نتیجه سوءتدبیر تنبیه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان اظهار کرد: در بخش مدیریت حسن تدبیر لازمه توفیق و سوء تدبیر موجب تخریب اعتماد مردم به نظام و تضعیف اعتقادات آنان می‌گردد. لذا مدیریت کلان کشوری باید حسن تدبیر را در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تدوین کند.

وی افزود: نشانه حسن تدبیر این است که کار به کاردان متعهد سپرده شود و سیاست‌گذاری و اجرا در راستای مصالح و منافع عمومی و ایجاد رضایتمندی مردم باشد. چنانچه افراد بی‌کفایت یا غیر متعهد در رأس کار قرار گیرند قطعاً بی‌تدبیری خواهند کرد.

امام جمعه ابرکوه تأکید کرد: تدبیر باید هم در امر معاش باشد تا زندگی خوب پا بگیرد و هم در امر معاد باشد تا انسان در پرتو عمل به آموزه‌های مکتب وحی، خود را عاقبت‌به‌خیر کند.

حسینی به مدیران توصیه کرد به مقتضای حسن تدبیر پاسخگوی دلگرم‌کننده ارباب‌رجوع باشند و با پرسنل خود نیز حسن تعامل داشته و رفاقت را مقدم بر ریاست در این تعامل بدارند و نیروهای کارا و پرتلاش را تشویق و نیروهای ضعیف را با تذکر و هشدار، کارآمد کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: مردم برای باز شدن گره مشکلات خود به مدیران مراجعه می‌کنند و انتظار ندارند مأیوسانه از نزد آنان بازگردند. مدیران باید با حوصله شنونده کامل سخنان ارباب‌رجوع باشند که شنیدن حرف مردم برای یک مسئول فی‌نفسه موضوعیت دارد؛ چراکه موجب تخلیه شدن فشارهای روحی او نسبت به مشکلاتش می‌گردد.

وی ادامه داد: فلسفه وجودی دولت، خدمت بی‌منت به ملت است و باید تعامل بین دولت و ملت باشد. مردم باید دولت را حمایت کرده و شما کارگزاران دولت نیز متقابلاً نباید با برخورد ناروا و پاس دادن کار مردم و ایجاد رنجش در روحیه ارباب‌رجوع، به جای مشکل زدایی مشکل‌زایی داشته باشید.

رئیس مجمع بسیج شهرستان تأکید کرد: مردم صبورانه مشکلات ناشی از دسیسه‌های خصمانه دشمن را در زوایای مختلف مالی و معیشتی تحمل می‌کنند؛ اما تحمل بی‌عدالتی، برخورد بد و گره زدن به جای گره‌گشایی در کار خود را ندارند و چنانچه مسئول یا کارپردازی در این خصوص از خود سوء تدبیر نشان داد باید بداند که نتیجه سوء تدبیر تنبیه است.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول