اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

قاضی‌زاده‌هاشمی: قانون اشتغال ایثارگران در دولت به درستی اجرا نشد/ نیاز شغلی ۲۷۲ هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به فرار برخی مدیران دولتی از اجرای قانون در مورد ایثارگران گفت: از مدیران دولتی خواهش می‌کنم به دنبال این نباشند که گوشه‌ای پیدا کنند و قانون را اجرا نکنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی: قانون اشتغال ایثارگران در دولت به درستی اجرا نشد/ نیاز شغلی ۲۷۲ هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی ظهر امروز در شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت گلستان اظهار کرد: زمانی که از تکریم خانواده ایثارگران حرف می‌زنیم باید کار ترویجی انجام دهیم، ما در بنیاد شهید یک وظیفه بیشتر نداریم و آن هم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: همان طور که سادات از سلسله اولیا و انبیا هستند و بین ما جایگاه ویژه‌ای دارند سادات امروز جامعه ما فرزندان شهدا و جانبازان هستند.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فرار برخی مدیران دولتی از اجرای قانون در مورد ایثارگران گفت: از مدیران دولتی خواهش می‌کنم به دنبال این نباشند که گوشه‌ای پیدا کنند و قانون را اجرا نکنند.

وی ادامه داد: مسئله قانون اشتغال ایثارگران اگر از همان ابتدا براساس قانون انجام می‌شد امروز مجلس مجبور به تصویب قانون‌های جدید در این باره نبود.

* ۲۷۲ هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد نیازمند شغل هستند

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: سال‌هاست که می‌گوییم ۲۵ درصد استخدامی‌های دولت به ایثارگران اختصاص یابد و بخشی از تسهیلات کارآفرینی به این قشر تعلق گیرد اما اجرایی نشده است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: ۲۷۲ هزار نفر از فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد در سامانه کاریابی ما خود را نیازمند کار معرفی کرده‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: منابع ما اندک است و با روی کار آمدن دولت جدید توجه خوبی به منابع ما شده و امیدواریم در مجلس هم تکریم ایثارگران را بالا بردن فوق‌العاده تامین کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: گلزار شهدا مانند حرم و معبد است، مقام شهید از مقام امامزاده غیر شهید بالاتر است و توجه به این گلزارها می‌تواند این محل‌ها را به پاتوق فرهنگی و معنوی تبدیل شود.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا با همکاری بنیاد در هر استان سالی یک فیلم در راستای شناسایی یک شهید و ترویج فرهنگ ایثارگری ساخته شود، تاکید داریم این فیلم‌ها بومی باشد تا مردم ببینند از بین خودشان به این مقام رسیده‌اند.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر سالی ۳۰ فیلم در استان‌ها ساخته شود بعد از چند سال به رقم قابل توجهی می‌رسیم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال‌زایی ایثارگران گفت: دولت برنامه جامعی در بحث کارآفرینی دارد که بخشی از آن مربوط به ایثارگران می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی درباره تکمیل مرکز توانبخشی در «توشن» شهر گرگان گفت: تجهیز بخشی از این مرکز بر عهده ماست که به محض اینکه تکمیل شود انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول