اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صاحب خانه شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه، از طرح سردار شوشتری برای محرومیت‌زدایی در کشور خبر داد و گفت: بسیج سازندگی ۱۰ هزار ۵۰۰ نفر را صاحبخانه کرده است.

صاحب خانه شدن بیش از ۱۰ هزار نفر  در طرح محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی

گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، سردار حزنی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در حاشیه آئین اختتامیه احداث ۴۹۳ واحد مسکن مددجویی و افتتاح واحدهای مسکونی مددجویی در بابلسر،  ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم و ایام الله ۹ دی ماه، با اشاره به اینکه مردم مازندران در جبهه محرومیت زدایی و مقابله با کرونا کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند، از طرح سردار شوشتری برای محرومیت زدایی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در  ۳۲۴روستای مازندران  ۴۹۳ مسکن مددجویی ساخته و تحویل مردم شد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های احداث مسکن محرومان  به همت خیران و گروه‌های جهادی تامین شده است، گفت: در ۱۴ استان، ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر هم توسط بسیج سازندگی سپاه صاحبخانه شدند.

حزنی با تصریح بر اینکه نیروی زمینی، دریایی و هوا و فضا سپاه برای احداث مسکن مددجویی تلاش کردند، ادامه داد: در این میان بسیج سازندگی سپاه کربلا هم بیش از ۲۱هزار پروژه عمرانی و غیرعمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۱۰میلیارد و ۳۹۷میلیون تومان در دست اقدام دارد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به  ماموریت اصلی سپاه که دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اشاره و خاطرنشان کرد: سپاه در کنار ماموریت پاسداری از انقلاب، مردم داری، مردم یاری و محرومیت زدایی را هم پیگیری می‌کند.

حزنی با تصریح بر اینکه برخی شایسته مدیریت در نظام نیستند، اضافه کرد:  باید رضایت مردم را جلب کنیم و برای رفع مشکلات مردم از مکتب حاج قاسم الگوبگیریم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با تاکید بر اینکه رفع محرومیت می‌تواند یک فتح‌المبین باشد، خاطرنشان کرد: فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

حزنی فقر، بیکاری و آمار طلاق را نتیجه سو مدیریت برخی مدیران دانست و افزود: باید برای ضعف‌ها و مشکلات موجود از جامعه محرومین تلاش کنیم.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در سخنان پایانی خود از برپایی نمایشگاه جهیزیه موسسه حضرت رقیه (س) در سپاه کربلا هم خبرداد و خاطرنشان کرد: سپاه با ۲۰ میلیون تومان ۱۷ قلم جهیزیه به نوعروسان مددجو تحویل می‌دهد.

حزنی گفت: ایجاد امنیت پایدار ماموریت اصلی سپاه است که در تمامی این ماموریت بحث مردمداری،مردم‌یاری و مردم‌نوازی در مناطق محروم، صعب‌العبور و کم‌برخوردار در حال اجرا است.

وی با اشاره به تداوم کمک‌های مومنانه،تهیه جهیزیه عروس و ساخت مسکن محرومان توسط سپاه اضافه کرد: زمانی می‌توانیم از آمارها حرف بزنیم که رضایت مردم جلب شده باشد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه با بیان اینکه باید تلاش کنیم هیچ محرومیتی در کشور وجود نداشته باشد، اضافه کرد: باید منویات رهبر معظم انقلاب در مساله محرومیت‌زدایی را محقق کنیم.

این مسؤول، به ساخت مسکن محرومان در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: در مساله اشتغال‌زایی، آب‌رسانی و  راه روستایی و همچنین احداث پروژه‌های محرومیت‌زدایی تفاهم‌نامه‌هایی با مسوولان منعقد شده است.

حزنی با تاکید بر اینکه کارهای بزرگی توسط سپاه کربلا در مساله محرومیت‌زدایی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی برطرف کردن مشکلات در مناطق محروم و کم‌برخوردار است.

وی با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم و ایام‌الله ۹ دی ماه،  تصریح کرد: مردم مازندران در جبهه محرومیت‌زدایی و مقابله با کرونا کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند.

 

 

سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا در ادامه این مراسم با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم و دهه بصیرت، اظهار کرد:  از ابتدای سال ۱۳۹۷ با کمیته امداد مازندران تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۴۹۳ مسکن مددجویی منقعد شده که علاوه بر احداث خانه مددجویی در داخل استان در خارج استان هم مشغول ساخت خانه محرومان هستیم.

*اجرای ۲۰۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی طی یک سال گذشته

وی افزود: از سال ۹۹ تا به امروز ۲هزار پروژه محرومیت‌زدایی با هزینه بالغ بر ۷۶۰میلیارد تومان در استان اجرا شده است.

فرمانده سپاه کربلا به تامین جهیزیه برای نوعروسان هم اشاره کرد و گفت: حدود ۳ هزار سری جهیزیه تا به امروز تحویل نوعروسان شده است.

این مسؤول با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۷۶ هزار بسته معیشتی به دست نیازمندان رسید، یادآور شد: در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم، حدود ۴۲هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مسلمی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی با ابزار‌های رسانه‌ اشاره کرد و افزود: مردم سرمایه‌های اجتماعی انقلاب هستند و دشمن  در تلاش برای ضربه زدن به این سرمایه است که باید تلاش بیشتری برای مردم یاری و مردم نوازی انجام دهیم؛ چراکه عوامل داخلی و خارجی دشمنان در تلاش هستند تا مردم را نسبت به انقلاب ناامید کنند.

 

وی خنثی شدن توطئه دشمن را رفع مشکلات مردم دانست و اضافه کرد:  باید امید به انقلاب را در مردم تقویت کنیم و بدانیم رسالت مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌نوازی رسالت سنگینی است و در این زمینه با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی درتلاش هستیم تا بخشی از محرومیت را در استان برطرف کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول