اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

چرایی پاسداشت 9 دی

‌جوانی با اشاره به حماسه 9 دی نوشت: با گذشت 12 سال از زمان وقوع آن فتنه، همچنان زوایا و لایه‌هایی از آن پنهان و همچنان چهره واقعی برخی از فتنه‌گران برای بخشی از مردم ناشناخته باقی‌ مانده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس یدالله جوانی در یادداشتی تحت عنوان «چرایی پاسداشت 9 دی» نوشت: با گذشت بیش از یک دهه از حوادث تلخ و ناگوار چند ماهه در بستر انتخابات خرداد 1388 و در ادامه، پدیدآیی یک حضور گسترده مردمی در صحنه برای واکنش به این حوادث در نهم دی ماه همان سال، ‌یک پرسش اساسی وجود دارد که،‌ چه ضرورت و اهمیتی دارد که هر ساله حماسه 9 دی پاسداشته شود؟.

پاسخ به این سؤال ضروری بوده ‌و به ویژه برای نسل جوان باید به این پرسش پاسخ دقیق و منطقی داده شود. فهم ضرورت و اهمیت پاسداشت حماسه 9 دی برای همیشه در حال و آینده، ‌در گرو توجه و درک درست از عمق فتنه آمریکایی‌ـ‌ صهیونیستی سال 1388 از یک سو و شناخت عمیق از عظمت کار بزرگی که مردم با خلق حماسه 9 دی انجام دادند، از دیگر سوست.

نگارنده این سطور همانطور که بارها گفته و نوشته، ‌همچنان بر این اعتقاد است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون،‌ هیچ توطئه و فتنه‌ای علیه انقلاب و جمهوری اسلامی، ‌به بزرگی، پیچیدگی و خطرناکی فتنه 88 طراحی و اجرا نشده است. ‌با گذشت 12 سال از زمان وقوع آن فتنه، همچنان زوایا و لایه‌هایی از آن پنهان و همچنان چهره واقعی برخی از فتنه‌گران برای بخشی از مردم ناشناخته باقی‌ مانده است.

در بستر انتخابات سال 1388 حوادثی رخ داد که ساده‌لوحان متأثر از جریان نفاق جدید، ‌آن را نوعی سوءتفاهم و ناشی از رفتارهای احساسی،‌ هیجانی و ناپخته طرفین منازعه دانسته و اکنون با این تحلیل سطحی از قضایا، ‌اصرار بر گذشت دو طرف ماجرا و پایان‌بخشی به آن داستان دارند. این تحلیل که از سوی برخی از عناصر فتنه نیز پشتیبانی می‌شود، در حالی همچنان مطرح است که ‌حوادث پدید آمده در بستر انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری، براساس یک سناریوی از قبل طراحی شده با الهام گرفتن از الگوی انقلاب‌های رنگی،‌ ماهیتی کاملاً براندازانه داشت.

قرارگاه اصلی طراحان این سناریو در خارج از کشور بود و جبهه‌ای متنوع و متکثر در داخل کشور با سوابق انقلابی و ضد انقلاب مجری آن بودند.

حوادث سال 1388 که زمینه‌سازی و آماده‌سازی عوامل اجرایی آن در یک دوره حداقل ده تا پانزده ساله صورت گرفته بود؛ یک توطئه، ‌یک کودتا و یک شورش با ماهیت فتنه، ‌علیه نظام ولایی و مردم به صورت توأمان بود. هدف اصلی فتنه‌گران در این توطئه، ‌در گام اول بدبین‌سازی و بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به جمهوری اسلامی و محوریت اصلی آن، یعنی ولی‌فقیه با متهم‌سازی نظام به تقلب در انتخابات و خیانت به آرای مردم،‌ و در گام دوم به صحنه آوردن مردم فریب خورده با دروغ بزرگ تقلب برای احیای حقوق و ایستادن در مقابل نظام و ولایت و در نهایت به تسلیم کشاندن ولی فقیه بود.

عوامل و بازیگران اصلی فتنه در داخل کشور به دلیل سوابق انقلابی و مسئولیت، کسانی بودند که با دروغ بزرگ تقلب،‌ توانستند فضای کشور را به سوی تاریکی و فتنه کشانده، ‌تشخیص درست از نادرست را برای بسیاری دشوار کنند.

فتنه‌گران در ادامه این مسیر با سیاه‌نمایی‌ها، پروژه‌های کشته‌سازی و مظلوم‌نمایی و متهم‌سازی نظام به خشونت و سرکوبگری، تلاش روزافزون داشتند تا به مشروعیت و مقبولیت نظام و ولایت در افکار عمومی پایان بخشیده، ‌به زعم خود انقلابی دیگر به پا کنند!

جالب اینکه جبهه استکبار و جریان ضد انقلاب هم، ‌با تمامی توان و با کمک همه‌جانبه به جریان فتنه‌گر،‌ تصور کردند و این تصور ذهنی را هم بر زبان جاری ساختند که جمهوری اسلامی عمرش تمام شده و پایان سال 1388 را نخواهد دید!

اما ایستادگی رهبر حکیم انقلاب اسلامی در برابر این فتنه عظیم و توطئه بزرگ علیه انقلاب اسلامی و مردم مظلوم از یک سو، و بر افراشتن پرچم جهاد تبیین و بصیرت‌افزایی از جانب معظم‌له از دیگر سو، سبب شد تا روز به روز در یک دوره هشت ماهه،‌ حقایق و واقعیت‌ها برای مردم آشکارتر شود.

حوادث روز عاشورای 88 و حرمت‌شکنی‌های  جریان ‌فتنه و جنبش سبز در این روز، صبر مردم را برای تحمل ‌فتنه‌گری‌ها به پایان رسانده و آنان را برای خروشی وصف‌ناپذیر علیه فتنه و تجدید میثاق با ولایت آماده کرد و اینگونه بود که با یک دعوت از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، ‌ایران اسلامی در 9 دی 1388، یکپارچه قیام کرد و علیه فتنه‌‌گران به صحنه آمد و مردم با خلق حماسه‌ای بزرگ و با شعارهای صریح و قاطع خود، ‌با ولایت و رهبری تجدید میثاق کرده و با برائت جستن از فتنه‌گران، ‌بر دنبال کردن آرمان‌های انقلاب اسلامی تا تحقق کامل آنها و تداوم ایستادگی در برابر توطئه‌های استکبار و  ایادی آن تأکید کردند.

بدون تردید، دست قدرت الهی و روح حسین‌بن‌علی(ع) برای خلق این حماسه به میدان آمد و از این رو حقاً و انصافاً 9 دی یوم‌الله شد و بنابراین 9 دی را که اوج قله بصیرت و ولایتمداری مردم ایران است، باید برای همیشه پاس بداریم.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول