اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ایران برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در جولان سوری اشغالی را شدیداً محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در جولان سوری اشغالی را شدیداً محکوم و اعلام کرد: شهرک‌نشینان صهیونیست بدانند که در اراضی غصب شده نخواهند توانست برای همیشه سکونت کنند.

ایران برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در جولان سوری اشغالی را شدیداً محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در اظهاراتی برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی در جولان سوری اشغالی را شدیداً محکوم کرد و این اقدام تجاوزکارانه صهیونیست‌ها را تحریک آمیز خواند.

گفتنی است کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا جلسه هفتگی خود را در شهرک صهیونیستی «میفو شاما» در جولان اشغالی برگزار کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جولان اشغالی بر اساس قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل بویژه قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت، بخش جدایی ناپذیر جمهوری عربی سوریه است و مجمع عمومی سازمان ملل نیز هر ساله بر این واقعیت انکار ناپذیر تأکید می‌کند.

* شهرک‌نشینان صهیونیست باید بدانند که در اراضی غصب شده نخواهند توانست برای همیشه سکونت کنند

خطیب‌زاده تاکید کرد:گسترش شهرک نشینی و افزایش تعداد مهاجرین صهیونیست منطقه جولان به هیچ وجه نمی‌تواند واقعیت را تغییر دهد و شهرک‌نشینان صهیونیست باید بدانند که در اراضی غصب شده نخواهند توانست برای همیشه سکونت کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان همبستگی و حمایت ثابت و قوی جمهوری اسلامی ایران از جمهوری عربی سوریه در این موضوع را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی در شهرک صهیونیستی «میفو شاما» در جولان اشغالی تصویب طرح بزرگ شهرک‌سازی در جولان اشغالی و تأمین بودجه‌ای به ارزش یک میلیارد شِکل (واحد پول اسرائیل) با مشارکت تعدادی از وزارتخانه‌ها با هدف افزایش شهرک‌سازی در جولان اشغالی و جذب صهیونیست‌ها برای سکونت در آن، بررسی شد.

به گزارش فارس، این اقدام صهیونیست‌ها واکنش سوریه را نیز به همراه داشت و وزارت خارجه سوریه در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها در جولان اشغالی اعلام کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی، تنش خطرناک و بی‌سابقه و تجاوز هدفمندی است که به مرز جنایت جنگی می‌رسد. (اینجا بخوانید)

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب نیز طرح توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه را محکوم کرد و گفت که تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین المللی تثبیت شده است و قابل چانه زنی نیست. (بیشتر بخوانید)

لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران بارها بر پایان اشغال جولان سوریه توسط صهیونیست‌ها تأکید کرده است. در همین خصوص نیز «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل (+) پنجم آبان ماه در اظهاراتی در نشست شورای امنیت گفت: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را وادار کند به اشغال جولان سوریه پایان داده و تجاوزات به سوریه را فوراً متوقف کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول