اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح سوال از شهردار رشت کلید خورد

در جلسه علنی شورای شهر رشت با ۹ رای موافق، طرح سوال از شهردار رشت کلید خورد.

طرح سوال از شهردار رشت کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در نوزدهمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورا با سلام و درود به شهدای انقلاب اسلامی ایران بالاخص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز هشتم دی ماه مصادف با سالروز حرکت بزرگ، خودجوش و انقلابی مردمان دیار میرزاکوچک جنگلی در اعلام حمایت از ارزش‌های ناب انقلاب و رهبر معظم ایران اسلامی است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه مردمان ایران اسلامی در هشتم دی ماه سال ۸۸ در دفاع از ارزش‌های انقلاب و
ولی فقیه‌شان به خیابان‌ها آمدند، افزود: مردمان دیار میرزاکوچک جنگلی در آن سال، یک روز جلوتر از دیگر شهرهای کشور با مشت‌های گره کرده به خیابان‌ها آمدند و انزجار خود را از دولت‌های مستکبر خارجی و عوامل نفوذی و خود فروخته داخلی نشان دادند و پس از آن در نهم دی ماه مردمان دیگر شهرهای کشور نیز با حضور در خیابان‌ها به دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های انقلاب پرداختند. 

وی با تاکید به اینکه حماسه هشتم دی ماه نشانه ارادت قلبی مردمان گیل و دیلم نسب به رهبر عزیز ایران اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان مستکبر و نفوذی‌ها بدانند هیچ گاه در دفاع از آرمان های والای انقلاب اسلامی و ولایت فقیه لحظه ای درنگ نخواهیم کرد. 

دشمنان ایران اسلامی تحمل حضور فرزندان دلاور ایران اسلامی را ندارند

وی به سالروز شهادت سردار شهید سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: دشمنان قسم خورده ایران اسلامی در تمامی ادوار اثبات کردند که تحمل حضور فرزندان غیور و دلاور ایران اسلامی را ندارند و با ترور و به شهادت رساندن آنان، همواره خباثت خود را بر علیه ایران و ایرانی به اثبات رساندند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نقش موثر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از میهن اسلامی و امنیت کشور بیان کرد: در نهایت در سیزدهم دی ماه سال ۹۸ سردار رشید ایران اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی را ترور و به شهادت رساندند.

کارگرنیا با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی تصور می‌کردند با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این شخصیت گرانقدر و تفکراتش برای همیشه به فراموشی سپرده می‌شود اما با خروش عظیم مردم در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به جهانیان اثبات شد که تفکر شهید سلیمانی برای همیشه زنده است و شهادت این سردار بزرگ و همرزمانش ملت ایران اسلامی را بیش از گذشته بیدارتر و هوشیارتر در مسیر انقلاب و ولایتمداری قرار داد دارند.

تذکر به شهردار رشت بابت تامین تجهیزات مورد نیاز در زمان بارش برف

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرد سال افزود: فصل سرد سال آغاز شده و در این فصل شاهد بارش باران‌های شدید و برف در رشت هستیم و به شهرداری رشت بابت تهیه و تامین تجهیزات مورد نیاز به منظور مقابله با چنین شرایطی تاکید می‌کنیم و امروز نیز از این بابت طی نامه‌ای این موضوع  به شهرداری رشت تذکر داده شد.

بزرگ‌نمایی اجرای آسفالت در شهرداری رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از روالی که در شهرداری رشت در دست انجام است، بیان کرد: شورا و شهردار رشت قول انجام اقدامات بزرگ را به شهروندان داده‌اند و بزرگ نمایی اجرای آسفالت و لکه گیری کار بزرگی نیست که دائما بابت آن در بوق و کرنا می‌کنند.

امنیت شهروندان رشت خط قرمز شورای ششم

کارگرنیا با تاکید به اینکه امنیت شهروندان خط قرمز شورای ششم رشت است گفت: در این موضوع با کسی تعارف نداریم و چنانچه خطری به واسطه عملکرد ضعیف برخی از افراد، امنیت شهروندان را تهدید کند بدون شک شورای ششم در این باره سکوت نمی‌کند‌.

وی به نامه‌ای با امضای ۹ عضو شورا پیرامون طرح سوال از شهردار رشت گفت: در این نامه آمده با توجه به تذکرات پی در پی به شهردار رشت پیرامون مباحث مختلف تاکنون تغییر رویه و پاسخ موثری از سوی شهردار رشت مشاهده نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به دلایل طرح سوال از شهردار رشت توسط اعضای شورا تصریح کرد: این طرح سوال در هشت بند به حوزه ریاست شورا ارائه شد و مواردی از جمله عدم پاسخگویی شهردار رشت پیرامون وضعیت نامطلوب پل‌های عابر پیاده مکانیزه، عدم شناسایی مشاغل پر خطر شهر رشت با هدف کاهش بار ترافیک این شهر، بی‌توجهی به افتتاح حساب از محل اخذ عوارض از کمیسیون ماده صد به منظور ایجاد پارکینگ در سطح رشت، عدم ساماندهی ورودی‌های شهر رشت، عدم مشخص کردن قدرالسهم شهرداری رشت از محل CNGهای متعلق به شهرداری، بی‌توجهی شهردار به تذکرات شورا پیرامون انتصابات مدیران شهرداری و غیره از مواردی بود که به طرح سوال شهردار رشت انجامید.

کارگرنیا به فرصت قانونی شهردار رشت بابت پاسخگویی به طرح سوال اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون شهردار رشت طی یک مدت زمانی ۱۰ روزه باید برای پاسخگویی به طرح سوال اعضای شورا در صحن شورای شهر حضور پیدا کند.

مطالبه ۱۶۷ میلیارد تومانی شهرداری رشت از دیگر دستگاه‌ها

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به جذب اعتبارات ملی در برخی از شهرداری های کشور اظهار کرد: در شهرهایی همچون مشهد، شیراز و چند شهر دیگر به واسطه اعتبارات ملی که جذب شد اقدامات خوبی در روند اجرای پروژه‌های شهرداری‌های این شهرها انجام شده است. 

 سید شمس شفیعی با بیان اینکه در بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی  برای حوزه حمل‌ونقل ریلی اختصاص داده شده، افزود: دولت و دستگاه‌های دولتی بدهی‌های سنگینی به شهرداری‌ها دارند و شهرداری رشت نیز بابت ۱۶۷ میلیارد تومان مطالباتی  که از دستگاه‌های دیگر دارد در حال تهاتر کردن است.

وی به حضور بسیاری از نمایندگان مردم گیلان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی شهر رشت اشاره کرد و گفت: رشت به عنوان مرکز استان گیلان واقعا به حمایت نمایندگان مجلس نیاز دارد و انتظار داریم که درباره جذب ردیف‌های بودجه اعتبار ملی برای رشت همراهی بیشتری صورت بگیرد و همه ما در برابر این شهر مسوول هستیم.

شفیعی با اشاره به برگزاری رژه خودرویی امروز شهرداری رشت تصریح کرد: رژه‌ای که امروز برگزار شد پاسخگوی بارش برف‌های سنگین نیست و انتظار داریم به منظور جلوگیری از بروز هر مشکلی از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها بالاخص استانداری گیلان به منظور جذب اعتبارات لازم با هدف تامین تجهیزات مورد نیاز در زمان بارش برف استفاده کنیم.

انتقاد از انتصابات در شهرداری رشت

عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت به واسطه اهدافی راه‌اندازی شد، اظهار کرد: شهرداری رشت یکی از شهرداری‌های قدیمی کشور است و برای رسیدن به اهداف مورد نظر برنامه لازم است.

هادی رمضانی با ابراز گلایه از عدم وجود برنامه تعریف شده و مدون در حوزه مدیریت شهری رشت افزود: بدون برنامه یقینا دچار سردرگمی می‌شویم و باید یک برنامه و چشم‌انداز در حوزه مدیریت شهری ترسیم و تدوین شود.

وی با بیان اینکه بدون برنامه موفقیت حاصل نمی‌شود، تصریح کرد: باید از اختیاراتی که به ما داده شد به خوبی استفاده کنیم و باید شعارهای انتخاباتی را برای خدمت بهتر به واقعیت تبدیل کنیم.

رمضانی با اشاره به اینکه باید کمیسیون‌های پنجگانه شورا برنامه‌ای مدون در تمامی مباحث به شهردار ارائه کنند، گفت: شهردار رشت پیش از انتخاب توسط شورا برنامه‌هایی را ارائه کرد که تاکنون اجرایی نشده و واقعا وضعیت شهر رشت مناسب نیست و حتی برای جابجایی چند تیر برق با هدف اجرای پروژه‌های عمرانی باید چند ماه مکاتبه کنیم.

انتقاد از افت برق در برخی از مناطق شهری رشت

وی با انتقاد از افت برق در برخی از مناطق شهری رشت افزود: مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد اما می‌توانیم با رایزنی مناسب چنین مشکلاتی را برطرف کنیم و اجرای لکه‌گیری و آسفالت کار خاصی نیست که مدام به آن می پردازند.

رمضانی به پیش‌بینی‌های انجام شده پیرامون بارش برف شدید در رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه شرایط شهرداری رشت در این حوزه مناسب نیست و وقتی در ارتباط مدیران مجموعه شهرداری رشت به خوبی و بر اساس برنامه‌ریزی اقدام نمی‌شود یقینا شاهد بروز مشکلات متعددی باید باشیم.

وی با انتقاد از برخی انتصابات در شهرداری رشت تصریح کرد: شهردار رشت باید در این انتصابات از شورا نیز مشورت بگیرد و اخیرا شاهد زمزمه‌هایی مبنی بر جابجایی مدیر یک سازمان در شهرداری رشت هستیم و متاسفانه مدیر جدید که قرار است جایگزین شود هیچ سررشته‌ای در این باره ندارد و از شهردار رشت تقاضا داریم کمتر باعث شود با چنین اقداماتی شورا به چالش کشیده شود.

وقت آزمون و خطا نیست

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حدود ۶ ماه از فعالیت شورای ششم رشت سپری شده است، اظهار کرد: با دقت و توجهی که اعضای شورا داشتند اقدامات خوبی در کمیسیون‌های تخصصی شورا انجام شده است.

نادر حسینی با بیان اینکه در شورای ششم تلاش کردیم با انتخاب شهرداری که اولویت‌ها را میشناسد گام موثری برای رفع مشکلات برداریم، افزود: بارها با شهردار رشت با هدف درک مشترک از موضوعات مختلف صحبت کردیم اما متاسفانه آن نگاهی که در حوزه مدیریت شهری باید اعمال شد به خوبی به سرانجام نرسیده است.

وی با تاکید به اینکه اعضای شورا بابت رفع مشکلات دائما تذکر می‌دهند، بیان کرد: شورا و شهرداری رشت باید بر یک مبنای اصولی گام بردارند و شهردار رشت باید به تذکرات شورا توجه داشته باشد تا در اتمام فعالیت چهارساله نتیجه خوبی بگیریم و از روز نخست نیز از شهردار رشت تقاضا کردیم تا بر اساس یک چارچوب گام برداریم و دیگر زمان آزمون و خطا نیست.

حسینی با اشاره به گلایه شهروندان پیرامون حضور سگ‌های بلاصاحب در رشت افزود: شهروندان از این بابت گلایه فراوانی دارند و باید با راه‌اندازی یک اورژانس این مشکلات را بررسی و برطرف کنیم.

در این جلسه با ۹ رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر رشت، طرح سوال از شهردار رشت اعلام وصول و کلید خورد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول