اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس در حوزه نظارت کارنامه قابل قبولی ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: صادقانه باید اعتراف و اذعان کنیم که در امر نظارت، مجلس کارنامه قابل قبولی ندارد که اگر چنین بود شاید امروز شاهد مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم افسارگسیخته نبودیم.

مجلس در حوزه نظارت کارنامه قابل قبولی ندارد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس چهارشنبه (8 دی‌ماه) گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم و اساسی نظام اسلامی با دو بال قانونگذاری و نظارت به پرواز در می‌آید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در این مختصر می‌توان عرضه داشت صرف‌نظر از قانون‌گذاری که یقیناً باید به سمت کیفی شدن قوانین، گام‌های اساسی برداریم، امر مهم نظارت بر اجرای قوانین است.

وی افزود: صادقانه باید اعتراف و اذعان کنیم که در امر نظارت، مجلس کارنامه قابل قبولی ندارد که اگر چنین بود شاید امروز شاهد مشکلات اقتصادی و معیشتی و تورم افسارگسیخته نبودیم.

عزیزی خاطرنشان کرد: اگر نظارت مجلس قاطع‌تر و جدی‌تر جلوه می‌کرد شاهد انحرافات عجیب از بودجه نبودیم. اگر نظارت مجلس قاطع بود شاهد مشکلات بی‌شمار مردم در بخش مسکن، شاهد عدم تبدیل وضعیت ایثارگران توسط دستگاه‌های اجرایی، شاهد پرداخت چند صد هزار میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی و تشکیل قرارگاه مرغ و افزایش قیمت به پرواز در آمده آن نبودیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر نظارت مجلس قوی بود امروز عدول از قانون امری عادی و طبیعی جلوه نمی‌کرد. این نظارت مجلس است که امید را در دل مردم زنده نگه می‌دارد.

وی افزود: مجلس یازدهم در حال ورود به بررسی و تصویب دومین بودجه خود است. رسالت مجلس اقتضا می‌کند بودجه‌ای در مجلس به تصویب برسد که ضمن توجه جدی به روند تولید، گره‌گشایی از واحدهای تولیدی و زمینه‌سازی برای شکوفایی اقتصادی را در دستورکار خود قرار دهد و تورم غیرقابل تحمل بر مردم تحمیل نکند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ باید ضمن توجه به عدالت در توزیع، در توزیع منابع و کم کردن محرومیت‌ها زمینه اجرای پروژه‌های بزرگ و محرک کشور را فراهم آورد.

عزیزی خاطرنشان کرد: مجلس باید تلاش کند با تصویب قوانین موثر و کارآمد از تمرکزگرایی و انحصار اختیارات در سطوح مرکزی جلوگیری کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در حوزه‌های مختلف از جمله آب و راه و... از مسئولین خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول