اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی دورنمای همکاری در نشست سران کشورهای همسود

رئیس جمهور روسیه در نشست سران کشورهای مستقل مشترک المنافع بیماری همه گیر کرونا را آزمایشی برای منطقه عنوان کرد.

بررسی دورنمای همکاری در نشست سران کشورهای همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست سران کشورهای عضو جامعه همسود  به میزبانی روسیه در شهر سن پترزبورگ برگزار شد.

در جریان این نشست روسای جمهور کشورهای مستقل مشترک المنافع در مورد مسائل مهم مربوط به همکاری در چارچوب این اتحادیه بحث و تبادل نظر کردند.

طی این نشست همچنین مسائل مربوط به تقویت بیشتر همکاری های چندجانبه بین کشورهای عضو، از جمله در زمینه های اجتماعی و اقتصادی، فرهنگ، بشردوستانه و همچنین در خصوص مسائل امنیتی بررسی شدند.

پوتین طی این دیدار بیماری همه گیر را آزمایشی برای منطقه عنوان کرد.

بنابر سخنان وی، در این دوره سخت، همه کشورهای جهان با پیامدهای جدی مواجه شده اند که حوزه های اجتماعی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی یکی از موضوعات اصلی که سران کشورهای همسود را در چارچوب این نشست گردهم آورده و نیاز به بررسی عمیق تر دارد مبارزه مشترک با همه گیری کرونا عنوان کرد و به فعالیت های مشترک علمی، تهیه دارو، عوامل پیشگیرانه، سیستم های تبادل و آزمایش و سایر ابزارها برای پیروزی بر این بیماری اشاره کرد.

«آنا پوپووا» پزشک ارشد روسیه که همچنین در این نشست به دعوت رئیس جمهور این کشور حضور داشت اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات ایمنی بیولوژیکی در فضای همسود را بیان داشت.

وی در این راستا، بر ضرورت ایجاد یک سیستم منطقه‌ای واحد از اقدامات با هدف توسعه تحقیقات علمی، کمک متقابل و تبادل فناوری، تضمین استقلال فناوری و تحقیقاتی، ایجاد امکانات و آزمایشگاه ها با استفاده از نیروی خودی، تقویت سازوکارهای مشترک برای پیشگیری و پاسخ به خطرات ایمنی بیولوژیکی، از جمله خطرات دارای ماهیت عمدی تاکید کرد.

وی افزود که در طول سفرهای کاری خود به ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، مذاکرات انجام داده و در حال حاضر اقدامات آتی برای کار مشترک مشخص شده اند.

طبق پیش بینی پوپووا ایجاد مراکز در همکاری و سرمایه گذاری طرف روسی در این کشورها احتمالا در سال 2025 میلادی به پایان می‌رسد.

به گفته این مقام بهداشتی روسیه این مراکز به مدرن ترین امکانات برای حمایت از تحقیقات در زمینه ایمنی بیولوژیکی، آموزش پرسنل ملی، توسعه ابزارهای تشخیصی و درمانی تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول