اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقامات بریتانیایی در سال 1997 منتظر وقوع همه‌گیری مشابه کرونا بودند!

اسناد محرمانه از طبقه‌بندی خارج شده در بریتانیا نشان می‌دهد که مقامات ایرلند شمالی سال‌ها قبل از شیوع کرونا در جهان، وقوع یک همه‌گیری از شرق دور را پیش‌بینی کرده و برنامه‌ای احتیاطی را برای مقابله با آن طراحی کرده بودند.

مقامات بریتانیایی در سال 1997 منتظر وقوع همه‌گیری مشابه کرونا بودند!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اسنادی که به تازگی از طبقه‌بندی خارج شده، مسئولان ارشد بهداشتی بریتانیا بر این باور بودند که در سال ۱۹۹۷ یک بیماری همه‌گیر قریب‌الوقوع است و یک طرح احتیاطی را طراحی کردند که شامل برنامه واکسیناسیون گسترده و بستن مرزها بود.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، اسناد تازه فاش شده نشان می‌دهد که مقامات انتظار داشتند که یک بیماری همه‌گیر آنفولانزا از شرق دور پدیدار شود و برنامه‌ای سراسری در بریتانیا را برای مقابله با بحران طراحی کردند.

وزارت بهداشت، خدمات اجتماعی و ایمنی عمومی ایرلند شمالی در مارس ۱۹۹۷ طرح احتیاطی مذکور را برای آنفولانزای همه‌گیر دریافت کرد که شامل مقرراتی برای تعطیلی مدارس نیز می‌شد.

طبق گزارش روزنامه انگلیسی، در این طرح آمده بود: همزمانی شرایط زیر نشان می‌دهد که یک بیماری همه‌گیر قریب‌الوقوع است - ظهور گونه جدیدی از ویروس آنفولانزا که دارای یک تغییر آنتی ژنی مشخص است - یک ویروس جدید؛ وجود نسبت بالایی از افراد مستعد در جمعیت به این معنا که ایمنی نسبت به ویروس جدید چه از طریق واکسیناسیون و چه از طریق ابتلای قبلی به یک ویروس مشابه ندارند؛ شواهدی مبنی بر اینکه ویروس جدید می‌تواند گسترش یابد و باعث بیماری انسانی شود.

این سند می‌افزاید: معمولاً، گونه‌های تغییر یافته جدید ویروس آنفولانزا در شرق دور پدیدار شده‌اند و از طریق آسیا یا نقاط متناظر جغرافیایی به سمت اروپا گسترش یافته‌اند. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال برخی هشدارها قبل از ظاهر شدن سویه جدید در بریتانیا وجود دارد، اگرچه انتشار ممکن است بسیار سریع باشد.

طبق این سند، پیش‌بینی می‌شود که هر آنفلوآنزای منشأ چین احتمالاً سریع‌تر از همه‌گیری قبلی در سال ۱۹۶۸ به دلیل «باز شدن چین برای تجارت و گردشگری» و «افزایش جابجایی بین‌المللی مردم و استفاده بیشتر از روش‌های سریع حمل‌ونقل» شیوع خواهد یافت.

به منظور آمادگی برای مقابله با این همه‌گیری در صورت وقوع، دکتر «الیزابت میچل» مقام پزشکی وقت ایرلند شمالی در دسامبر ۱۹۹۷ پیش‌نویس یک طرح احتیاطی را برای منطقه تهیه کرد تا به خدمات بهداشتی محلی در آماده کردن پیش‌نویس ترتیبات کمک کند.

این طرح می‌گوید: ایمن‌سازی با واکسن آنفولانزا با فرمول مناسب می‌تواند تأثیر آنفولانزا را کاهش دهد، به‌ویژه در میان گروه‌های جمعیتی که بیشتر در معرض خطر بیماری جدی یا مرگ هستند. بنابراین اولویت ترتیبات احتیاطی برای تأمین منابع واکسن در برابر سویه جدید و ایمن‌سازی تا حد امکان ضروری است.

پیش‌نویس گزارش می‌افزاید: به‌طور کلی، بعید است که بتوان گسترش آنفولانزا را متوقف کرد، اما احتمالاً می‌توان با کاهش سفرهای غیرضروری، به‌ویژه سفر راه دور، و با تشویق افراد مبتلا به این بیماری به ماندن در خانه، تا حدی آن را کند کرد. تعطیلی مدارس احتمالاً مشکلاتی را به‌ویژه برای والدین شاغل ایجاد می‌کند، اما گزینه‌ای است که باید در نظر گرفته شود، به‌ویژه اگر غیبت معلمان به سطحی برسد که مدارس نتوانند کار کنند.

گزارش میچل همچنین بیان می‌کند که پذیرش‌های غیر اضطراری در بیمارستان، از جمله عمل‌های جدی اما غیر بحرانی، نیاز به بازنگری دارد و ممکن است نیاز به تعلیق داشته باشد تا تخت‌ها در دسترس باشد.

به نوشته گاردین، نامه‌ای از دکتر «هنریتا کمپبل» مقام ارشد پزشکی وقت ایرلند شمالی در ۱۷ دسامبر ۱۹۹۷ به مدیران بهداشت عمومی و پزشکان ایرلند شمال هم نگرانی‌هایی را در مورد شیوع آنفولانزای مرغی در هنگ‌کنگ که شش نفر را مبتلا کرده بود، برانگیخت.

طبق این گزارش، اسناد از طبقه بندی خارج شده توسط اداره ثبت عمومی ایرلند شمالی در دسترس عموم قرار گرفت و در آرشیو ملی بریتانیا در دسترس است. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول