اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

سلیمی: پول خرید خانه امروز کفاف رهن آن را هم نمی‌دهد

نماینده مردم سمیرم در مجلس گفت: قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای بسیاری به رویا تبدیل شده و پولی که باید برای خرید خانه پس‌انداز می‌شد اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی‌دهد.

سلیمی: پول خرید خانه امروز کفاف رهن آن را هم نمی‌دهد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اصغر سلیمی در نطق میان‌دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (چهارشنبه 8 دی) گفت: ضمن حمایت همه‌جانبه از رزمایش عظیم سپاه اسلام از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهم با دقت توطئه‌های طرف غربی را رصد کرده و نتیجه مذاکرات باید به حذف کامل تحریم‌های ظالمانه منجر شود. 

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم که زندگی را برای مردم سخت کرده و تأمین حداقل‌های زندگی هم مشکل شده است. شاید یادمان رفته به جای ترمز، پایمان را روی گاز فشار می‌دهیم.

وی افزود: قیمت مسکن در کشور میلیاردی و خرید آن برای خیلی‌ها رویا و غیرممکن شده. پولی که باید برای خرید خانه پس‌انداز می‌شد، اکنون کفاف رهن همان خانه را هم نمی‌دهد. 

سلیمی خاطرنشان کرد: فعلا دور، دور خودروسازان است که اسب سوار شده را هر جور که می‌خواهند می‌تازند. وزیر محترم صمت! چرا مصوبه مجلس برای خصوصی‌سازی و رقابت در صنعت خودرو را اجرا نمی‌کنید؟ 

وی اظهار داشت: در بحث بورس علی‌رغم وعده‌های متعدد همچنان شاهد آب شدن سرمایه‌های ملت هستیم. باید مشخص شود کدام رانتخواران هزاران میلیارد تومان سرمایه‌های مردم را به تاراج بردند.

وی افزود: حقوق‌های نجومی باز هم در رسانه‌ها مطرح است. رئیس‌جمهور محترم! شما اشراف کامل بر حقوق و مزایای وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و هیأت‌مدیره‌ها دارید. با قدرت کامل این بی‌عدالتی را برای همیشه متوقف کنید. 

وی گفت: قدرت و قوت یک کشور به نیروی انسانی کارآمد آن است که توسط معلمان تربیت می‌شوند. باید معلمان را تکریم کرده و مشکلات‌شان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس اظهار داشت: ساماندهی نیروهای طرحی، حجمی، شرکتی، قراردادی و متناسب‌سازی حقوق قضات، کارکنان دادگستری، ثبت احوال، ثبت اسناد، جهاد کشاورزی، وزارت کشور و کارکنانی که حقوق پایینی دارند باید در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس باشد. 

وی افزود: مشکلات اقتصادی بازنشستگان را در تنگنای شدید قرار داده است که قادر به اداره اولیه زندگی خود و فرزندانشان نیستند. نسبت به تصویب همسان‌سازی حقوق آنان تسریع شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر کمبود آب شرب و کشاورزی معضل اصفهان است، اگر اقدام عاجلی صورت نگیرد شاید زمانی برای جبران نباشد. 

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار حل مشکل آنان شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول