اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان در صدر توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ای در کشور/ بهبود کیفیت و میزان تولید تا 10 برابر

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان به لحاظ توسعه کشت گلخانه‌ای و بهبود کیفیت تولید در کشور رتبه اول را دارد.

هرمزگان در صدر توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ای در کشور/ بهبود کیفیت و میزان تولید تا 10 برابر

حمید رضا نصیری رییس نظام مهندسی کشاورزی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هرمزگان در سال‌های اخیر به قطب تولید محصولات گلخانه‌ی و تولیدات آبزی پروری در کشور تبدیل شده است.

وی با بیان این که نیازهایی در حوزه تولیدات برتر کشاورزی و آبزی در هرمزگان وجود دارد که شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها می‌توانند در ین زمینه به کمک بیایند، خاطرنشان کرد: توسعه استفاده از سموم ارگانیک از یک سو و اصلاح بذرهای بومی از جمله نیازهای کشاورزی هرمزگان است که باید در استان نسبت به تولید آنها با توجه به شرایط خاص اقلیمی آن اقدام کنیم.

رییس نظام مهندسی کشاورزی هرمزگان با تصریح بر ین که استفاده از آفت‌کش‌های استاندارد یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش تولید در گلخانه در کشورمان و بخصوص در استان هرمزگان است، افزود: وقتی در یک سطح گلخانه‌ای می‌توانیم تولید را تا 10 برابر همین سطح در زمین روباز افزایش دهیم، الزامات و مولفه‌های خاصی دارد که می‌بایست برای آن برنامه‌ریزی کرده و به فکر توسعه آن باشیم.

نصیری ادامه داد: به تازگی در زمینه توسعه دانش کشاورزی با مرکز رشد و سرای نوآوری دانشگاه آزاد بندرعباس تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم تا بتوانیم با توجه به شرایط خاص اقلیمی هرمزگان و اهمیت پرداختن علمی به نیازهای توسعه‌ای بخش کشاورزی و آبزی‌پروری، همکاری‌های مشترکی داشته باشیم تا دانش تولید نوین کشاورزی در استان را بومی کنیم و نیازهای مورد استفاده در این صنعت را نیز با اتکای به ظرفیت‌های داخلی اجرا کنیم.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول