اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

از غدیر تا عاشورا با خیران همدل شیرازی

آثارنمایشگاه نقاشی «از غدیر تا عاشورا» هنرمندان حوزه هنری شیراز با هدف کمک به ایتام توسط خیرین خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، «ماجرای ظهر پنج شنبه» عنوان کارگاه هنری بود که در ایام عید غدیر با موضوعات حول محور غدیر و حضرت امیرالمومنین (ع) در حوزه هنری شیراز برگزار شد.

مسیری که هنرمندان حوزه هنری با نیت خیر و الهی خود با کارگاهی  هنری در غدیر شروع کردند، در ایام فاطمیه به نمایشگاهی پر خیر و برکت به نام « از غدیر تا عاشورا» منتهی شد که عواید آن به ایتام رسید.

اتفاق مبارکی که نقش هنر و هنرمند را در ادای مسئولیت دینی و اجتماعی خود و رفع دغدغه های بر زمین مانده جامعه بیشتر نشان داد.

از غدیر تا فاطمیه چگونه شکل گرفت؟

عبدالله قیصری، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز، در خصوص ایده شکل گیری کارگاه هنری ظهر پنج شنبه و به بار نشستن آن گفت: هنگام عید غدیر، هنرمندان تجسمی حوزه هنری به ویژه هنرمندان حوزه نقاشی، پیشنهاد برگزاری یک کارگاه با موضوع غدیر و حضرت امیرالمومنین دادند.

وی افزود: در جلسه طراحی کارگاه، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری این ایده را دادند که از ابتدا کارهای هنری به قصد برگزاری یک نمایشگاه تولید شود و عواید حاصل از فروش را به ایتام اختصاص دهیم که مورد استقبال قرار گرفت.

قیصری ادامه داد: با همراهی بسیج هنرمندان، کارگاه برگزار و  به تولید 10 اثر نقاشی ارزشمند منتج شد و سپس آماده برگزاری نمایشگاه شد.

آشنایی با خیریه مهدی فاطمه

معاون هنری حوزه هنری در خصوص شناسایی ایتام گفت: در فرآیند برگزاری کارگاه، با مجموعه خیریه مهدی فاطمه به مدیریت جواد ایمانیه آشنا شدیم.

پس از بازدید از مجموعه متوجه شدیم در حوزه ایتام خدمات خوبی را از خیرین جمع آوری می‌کنند و در مسائل مختلف مثل مسکن، تحصیلات، معیشت و... ارائه می‌دهند.

وی افزود: مسئولین خیریه از ایده کارگاه نمایشگاه استقبال کردند و اعلام کردند ما می توانیم خیرین علاقمند به خرید آثار و اختصاص آن به ایتام را معرفی کنیم.

قیصری اضافه کرد: نتیجه آن برگزاری کارگاهی شد که چون روز پنج شنبه برگزار گردید و به همین عنوان هم  « ماجرای ظهر پنج شنبه» نامیده شد.

فروش آثار

قیصری با بیان اینکه پس از کارگاه، توانستیم با کمک شهرداری، مجموعه خیرین، بسیج هنرمندان و هدایت حوزه هنری این کار را به نتیجه برسانیم. توضیح داد: رقم مناسبی از فروش آثار حاصل شد که مستقیما به حساب مؤسسه خیریه مهدی فاطمه واریز شد و به هیچ وجه هیچ گونه انتقال وجهی در دستگاه های دخیل در اجرای این برنامه اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به استقبال سایر هنرمندان افزود: اتفاق مبارکی بود که مورد استقبال قرار گرفت و هنرمندانی که از این ماجرا مطلع شدند، ابراز تمایل کردند که آنها هم به نحوی بتوانند در ادامه در چنین برنامه هایی ایفای نقش کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اتفاق هم برای خیریه، هم برای ما اتفاق ویژه و مبارکی بود، بیان کرد: می شود در اینجا نقش هنر را در رفع نیازها جامعه پر رنگ تر دید.

حضور بدون چشم‌داشت هنرمندان و خیران

معاون هنری حوزه هنری فارس درباره تعداد آثار نمایشگاه گفت: در کارگاه ۱۰ اثر تولید شد، ۱۰ اثر دیگر هم، پیش از این توسط یکی از هنرمندان تولید شده بود که گفت اینها را بدون چشم‌داشت ارائه می‌دهم؛ ایشان هنرمند شاخصی بودند که می توانست آثارش را به راحتی در  فضاهای هنری به فروش برساند اما ترجیح داد در نمایشگاه حضور داشته باشد.

قیصری اعلام کرد: همه آثار فروش رفت و چند مورد با وجود پرداخت هزینه، اعلام کردند به صلاح دید حوزه هنری در فضاهای مناسب و هنری استفاده شود و اختیار بهره برداری آن به حوزه هنری سپرده شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول