اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

زالی: سبد واکسیناسیون ایرانی تنوع دارد/ تزریق دز چهارم واکسیناسیون مشخص نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه سبد واکسیناسیون ایرانی دارای تنوع بسیاری است، گفت تزریق دز چهارم واکسیناسیون مشخص نیست و باید حداقل ۳ ماه از شیوع امیکرون بگذرد.

زالی: سبد واکسیناسیون ایرانی تنوع دارد/ تزریق دز چهارم واکسیناسیون مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس اظهار کرد: رسولی‌‌نژاد تلاش میدانی بسیار گسترده‌ای برای گسیل منابع استانی و ملی جهت رفع چالش‌های مختلف شهرستان های دماوند و فیروزکوه به ویژه حوزه بهداشت و درمان انجام می‌دهند.

وی افزود: امروز با حضور مدیران دانشگاه علوم پزشکی از یک ساختمانی بهداشتی در شهر کیلان که قریب به ۱۱ سال در مدار قرار نگرفته است، بازدید کردیم و مقرر شد در اسرع وقت نسبت به بازسازی آن اقدام گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: طی سفر امروز، معاونت بهداشتی دانشگاه، مدلی را تعریف کردند که اگر قرار باشد تا مرکز بهداشتی در زمره مدار ارائه خدمات قرار گیرد، بتوانیم در قالب هیئت امنایی از ظرفیت‌های مردمی و مسئولان محلی استفاده کنیم و به نظر می‌رسد با این مدل بتوانیم نسبت به رفع چالش‌های موجود در شهرستان دماوند اقدام نماییم.

زالی ادامه داد: این مدل‌سازی مدیریت را به تصویب هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی خواهیم رساند تا به هیئت امناهای مجموعه‌های بهداشتی اصالت و هویت می‌دهیم؛ در بازدید از مجموعه بهداشتی شهر آبسرد قرار شد که با همت مسئولان و خیران محلی، جلسات فنی داشته باشیم و میزان مشارکت خیران برای احداث درمانگاه جدید مشخص گردد.

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهر دماوند تصریح کرد: با توجه به جایگاه نوستالژیک خاصی که بیمارستان حضرت فاطمه (س) برای مردم دماوند دارد، طبیعتا هرگونه اقدام عمرانی و تجهیزاتی در این بیمارستان مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با قدردانی از تلاش خیران در کنار مدیریت پرتلاش بیمارستان حضرت فاطمه(س) بیان کرد: کار ارزنده‌ای در این بیمارستان انجام و در کمتر از ۹۰ روز، ساختمان درمانگاه جدید احداث شده است.

زالی خاطرنشان کرد: بهسازی فضای اورژانس این بیمارستان انجام شده و پروژه تکمیل آن با شتاب خوبی پیش می‌رود و برنامه ما این است در تامین تجهیزات مورد نیاز و نیروی انسانی برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) دماوند در کنار رفع کاستی‌های نیروی انسانی و اعتباری بیمارستان سوم شعبان به عنوان دو قطب درمانی در دماوند اقداماتی را انجام دهیم‌.

وی اضافه کرد: ساخت درمانگاه جدید در بیمارستان حضرت فاطمه(س) دماوند طی ۹۰ روز رکورد عمرانی در مجموعه پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی محسوب می‌شود که امیدواریم در ادامه مسیر با همت خیران و مسئولان بقیه فازهای این بیمارستان به سرانجام برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص اهمیت نوع تزریق دوز سوم واکسن کرونا اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت اخیراً مقاله ای را منتشر کرده که در روز سوم فارغ از اینکه واکسن همگن یا ناهمگن باشد، سرعت واکسیناسیون مهم است؛ یعنی قبل از اینکه برند واکسن اهمیت داشته باشد، تزریق دز سوم در فاصله سه ماه بعد از تزریق دوز دوم انجام شود.

زالی افزود: پیشنهاد ما این است که همه افرادی که تاکنون واکسن دز دوم دریافت کرده و سه ماه از آن گذشته، سریعاً نسبت به تزریق واکسن دز سوم اقدام نمایند؛ سبد واکسن ایرانی بسیار متنوع شده و اکنون در حال حاضر پلتفرم‌های ویروس ضعیف شده و پروتئینی را داریم به خصوص واکسن جدید که به مجموعه اضافه شده علاوه بر برکت، واکسن رازی، پاستور و غیره نیز وجود دارد.

وی گفت: انجام مرحله چهارم واکسیناسیون هنوز مشخص نیست، چراکه حداقل باید سه ماه از شیوع ویروس جدید امیکرون بگذرد و هنوز این موضوع غیرقابل پیش‌بینی است؛ یکی از مسائلی که به کنترل بیماری کووید ۱۹ کمک می‌کند، عدالت در واکسیناسیون در عرصه جهانی است که متاسفانه بخش زیادی از کشورهای که فقیر هستند، هنوز واکسیناسیون کافی را دریافت نکرده‌اند و این می‌تواند به عنوان یک خطر در جهش‌های بعدی شیوع کرونا باشد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول