اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کرمانشاه بیسواد است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بیسواد هستند.

۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال کرمانشاه بیسواد است

هرمز نوروزی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، ضمن تبریک هفته سوادآموزی و سالروز تأسیس و تشکیل سازمان نهضت سوادآموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۵۸، به مختصری از دستاوردهای کلی حوزه سوادآموزی و آموزش بزرگسالان بعد از انقلاب ارائه کرد.

وی میانگین سطح سواد جامعه هدف را قبل از انقلاب ۴۷.۵ درصد اعلام کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های هدفمند سازمان نهضت سوادآموزی و معاونت سوادآموزی استان‌ها با مشارکت دستگاه‌ها و ادارات مشارکت‌پذیر و همچنین آحاد مردم از جمله آموزش‌دهندگان و سوادآموزان و به‌خصوص اصحاب تعلیم و تربیت و رسانه‌های در حال حاضر میانگین سطح سواد جامعه هدف در گروه سنی ۱۰ الی ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶ درصد و در استان ۹۶.۸ درصد است که دو دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: در مجموع ۳.۲ درصد از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان بیسواد هستند.

وی با اشاره به توفیقات حوزه سوادآموزی استان، گفت: بنا بر گزارشات وزارت کشور، استان کرمانشاه طی سال گذشته به لحاظ تشکیل شورای پشتیبانی استان، پیگیری مصوبات و ارتقای سطح سواد در سطح استان رتبه اول کشوری را احراز کرد.

نوروزی‌فرد تصریح کرد: در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه اول کشور را در سطح ستاد و ملی کسب شدیم و همچنین در شاخص‌های عمومی و اختصاصی حوزه سازمان نهضت سوادآموزی در سه سال گذشته حائز رتبه عالی و قابل تقدیر شدیم.

وی اضافه کرد: طی سال جاری که تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۰ نفر در دوره‌های سوادآموزی تحکیم و انتقال از سوی سازمان نهضت سوادآموزی به استان برای باسواد شدن ابلاغ شده تا مورخ ۲۷ آذرماه در مجموع تعداد ۹ هزار و ۹۰۱ نفر معادل ۹۵.۵۷ درصد تحت پوشش قرار گرفته است.

نوروزی‌فرد ادامه داد: این تعداد در دوره سوادآموزی تعداد ۵ هزار نفر اعلام شده که تعداد ۴ هزار و ۵۲۵ نفر تحت پوشش قرار گرفته و در دوره تحکیم ۳ هزار نفر که ۲ هزار و ۹۹۹ نفر و در دوره انتقال ۲ هزار و ۳۶۰ نفر که تعداد ۲ هزار و ۳۷۷ نفر معادل بیش از ۱۰۰درصد با همکاری دستگاه‌های مشارکت‌پذیر در فرایند آموزش قرار گرفتند که ان‌شاءالله تا آخر دی‌ماه مابقی سهمیه هم تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول