اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

برای تامین آب شرب و کشاورزی تدبیر کنیم/خشکسالی مشکل همگانی است

نماینده خمینی شهر در مجلس با تأکید بر اینکه قطعا سیستان مظلوم در اولویت قرار دارد و شکی در آن نیست گفت: باید با مدیریت جامع به گونه‌ای سیاست‌گذاری کرد که همه کشور از آن بهره‌مند شوند.

برای تامین آب شرب و کشاورزی تدبیر کنیم/خشکسالی مشکل همگانی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 7 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح انتقال آب درای عمان به سیستان و بلوچستان و در مخالف با آن اظهار داشت: انتقال آب از عمان به سیستان اشتباه است.

وی با تأکید بر اینکه 3 اولویت آب، جمعیت و معیشت باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: قانون‌گذاری‌های ما در این راستا صورت نمی‌گیرد و البته سیستان محروم نباید تشنه بماند اما باید توجه شود امروز مسئله آب فقط مربوط به برخی استان‌های مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان، سمنان و استان‌های مرکزی نیست بلکه موضوع کل کشور است.

نماینده خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: باید برای وضعیت اوضاع آب شرب و کشاورزی تدبیری اساسی کنیم. 

نقدعلی ادامه داد: وزیر نیرو در این خصوص قول‌هایی داده و شرط آن احیای زاینده رود است در حالی که موضوع انتقال آب سمیرم مطرح می‌شود که هم به اصفهان ضربه می‌زند و هم به مناطق دیگر.

وی گفت: امروز فولاد مبارکه مصرف آب خام را به صفر رسانده و از تصفیه پساب استفاده می‌کند که خود نوعی جهش در این حوزه است لذا باید راهکاری با استفاده از فناوری‌های جدید پیدا کنیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه قطعا سیستان مظلوم در اولویت قرار دارد و شکی در آن نیست خاطر نشان کرد: باید با مدیریت جامع به گونه‌ای سیاست‌گذاری کرد که همه کشور از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول