اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جلسه شورای شهر ساری زیر سایه بیماری شهردار / همه‌چیز درباره طرح سوال از شهردار ساری

هفدهمین جلسه شورای شهر ساری در حالی قرار بود، با موضوع طرح سوال از جواد طالبی شهردار ساری برگزار شود که وی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری است و اعضای شورای شهر ساری در این جلسه به بیان وظایف شهردار و تصمیم‌گیری درباره ادامه کار طالبی در سمت شهرداری ساری پرداختند.

جلسه شورای شهر ساری زیر سایه بیماری شهردار / همه‌چیز درباره طرح سوال از شهردار ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هفدهمین جلسه شورای شهر ساری در حالی قرار بود، با موضوع طرح سوال از جواد طالبی شهردار ساری برگزار شود که وی به دلیل بیماری قلبی در بیمارستان بستری است و اعضای شورای شهر ساری در این جلسه به بیان وظایف شهردار و تصمیم‌گیری درباره ادامه کار طالبی در سمت شهرداری ساری پرداختند.

در ابتدای این جلسه علی عاشقان عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بازدیدهای اعضای شورای شهر، محله‌محور شده است، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید سردار دل‌ها محله به محله پای صحبت‌ها و درددل مردم نشستند و مسؤولان شهری باید همین روال را پیش بگیرند و به نقاط مختلف شهر سر بزنند.

وی معضلات ترافیکی شهری،پی‌سازی و مناسب‌سازی پیاده‌روها، آراستگی شهر گیاهان و فضای سبز، بازنگری به ورودی و خروجی‌های شهر، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی، هوشمند کردن پارکینگ‌های خصوصی، بحث شهرسازی، فرهنگ تفکیک زباله، طرح بلوار سازی، بلندمرتبه سازی ساختمان‌ها در ساری را از مسائل مهم شهری در مرکز استان برشمرد که باید به آنها توجه شود.

در ادامه پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری از اهمیت ماه دی و رخدادهای مهم آن از ابتدای انقلاب که یکی از آنها حماسه ۹ دی‌ماه که در آن مردم به فرمان رهبر انقلاب پاسخ دندان‌شکن به دشمنان دادند و پای آرمان‌های انقلاب ایستادند اشاره کرد و گفت: توقعی که از نمایندگان‌مان در سازمان‌ها دارم این است که حتما تصمیماتی که گرفته ‌می‌شود، مخصوصا تصمیمات فرهنگی و اقداماتی که در این ایام دارند، را گزارش کنند.

وی در ادامه با اشاره به بستری بودن شهردار ساری اضافه کرد: در این جلسه بنا بوده سوالی را یکی از اعضای شورا از شهردار بپرسند، که شهردار ساری به دلیل بیماری در جلسه نیستند و حق شورا برای پرسش باقی می‌ماند.


سبحان بخشی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری ضمن خاطرنشان کردن دوباره وظایف شورا و دعا برای شفای شهردار ساری در رابطه با این موضوع بیان کرد: شکل کار و سوال ما قانونیست این نیست که نفسانی یا خدایی نکرده از روی مسائل شخصی باشد، جز وظایف و نظارت اصلی شوراست، بنده تذکر شفاهی هم دادم، حتی بیش از ۱۰۰ مکاتبه انجام دادم، چون تاثیری نداشت تبدیل به تذکر و‌ سوال کردیم.

وی ادامه داد: هیچکدام از تذکرات ما اعم از انجام ۴۰ درصد بودجه  در بحث عمرانی و ایثارگران و بسیاری از موضوعات مختلف که همه دوستان انتقادی دارند، پاسخ داده نشد.

بخشی گفت: درباره شیوه ارسال تذکر به شهردار بین ایشان و رئیس شورا اختلاف‌نظر وجود دارد، شهردار باید در ۱۰ روز به سوالات پاسخ دهد.

نائب رئیس شورای شهر ساری اظهار کرد: دوستان مطرح کردند که شاید مطرح شدن پرسش این سوال بابت فشار قلبی شهردار شده! باید عرض کنم در واقع عارضه قلبی معمولا موروثی است و پدیده ای‌ست که در زمان فعالیت‌هایی مثل ورزش و‌...رخ می‌دهد، حداقل سعی ما بر این بود که رفتار اخلاق‌مدارانه‌ای را با تمام کارکنان شهرداری و شورای شهر داشته باشیم تا خدایی نکرده برای پیشرفت شهر و امور مردم مشکلی رخ ندهد.

سیدحسین یوسفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری ضمن آرزوی سلامتی برای شهردار تاکید داشت که ضرورت مطرح شدن سوال را در شرایط فعلی شهردار نمی‌داند مخصوصا که برخی سوالات جواب مشخصی دارد!

وی افزود: معتقدم اگر شهردار به همه سوالات پاسخ می‌دادند مساله استیضاح باز هم مطرح می‌شد و به نقطه‌نظر واحدی درباره نظرات شهردار نمی‌رسیدیم!

یوسفی در ادامه گفت: باید به شهردار فرصت داده شود، حتی اگر عدم حضور وی را مثلا مرخصی یک کارمند یا سفر حج بدانیم باید این فرصت به وی داده شود، تعیین حکم برای فرد بیمار اخلاقی نیست.

پرویز شعبانی رئیس شورا در جواب یوسفی تاکید کردند، ما بنا بر استیضاح نداریم سوال کردیم! دوستان تصمیم بگیرند.

بخشی  نائب رئیس شورای شهر ساری هم در پاسخ به صحبت‌های یوسفی اظهار کرد: استیضاح به سه رای نیاز دارد، من بحث استیضاح را مطرح نکردم و نمی‌دانم رای خواهد داشت یا نه! طرح این سوال روش‌هایی دارد که می‌توانند در زمان تعیین شده پاسخ دهند و می‌توان از نهادهای رسمی درباره عدم حضور شهردار به دلیل بیماری استعلام گرفت.

علی عاشقان، دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری نیز بیان کرد؛ به غیر از طرح مسأله و پاسخ سوال در این مورد مساله اخلاقی مطرح است و شهردار بیمار است و با این نگاه باید به وی فرصت داد.

در ادامه سیدحسین احمدی عضو شورای شهر ساری  هم گفت: درست است که شما بحث استیضاح را مطرح نکردید اما ادامه ماده ۶۸ می‌رسد به استیضاح شهردار و اگر عضو شورا موافق نباشند به مرحله بعدی موکول می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسیر آخر به این مساله می‌رسد ولی با استعلام در رابطه با شرایط فعلی شهردار موافق هستم.

میررحمان میرشجاعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ساری با تاکید بر اینکه در نبود شهردار، به مساله اداره شهرداری باید توجه شود، افزود: به دلیل میزان فشار و شرایط استرس‌زا شهردار به بستر بیماری افتاد و اگر از افراد نخبه و خوب استفاده می‌کرد این فشار به وی وارد نمی‌شد..با توجه به شرایط کسالت و بیماری اگر فرصت دادن منجر به استرس بیشتر او می‌شود  یا نه جای صحبت و بحث دارد...

ذوالفقار شریفی، عضو شورای شهر ساری گفت: همه ما به طالبی رای دادیم و او را به عنوان شهردار قبول کردیم، با شهردار مشکلی نداریم اما بنده مخالف معاونان وی بودم.

وی در ادامه نگرانی خود را به علت نبود شهردار برای اداره شهر ساری بیان کرد.

افشین راسخ دیگر عضو شورا هم نگرانی خود را برای سلامتی شهردار بیان کرد و گفت: مثل یک خانواده باید این موضوع را در نظر گرفت،ماندن شهردار در شرایط پراسترس فعلی برای سلامتی وی مفید نیست.

در پایان هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری به دلیل بیماری شهردار و احتمال حضور نیافتنش در جلسه، پاسخ به طرح سوال را به استعلام از نهادهای مرتبط مصوب کردند و قرار شد همزمان هم مصوبه بگیرند و هم استعلام!

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول