اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بهسازی بافت فرسوده قشم در اولویت/ 60میلیارد ریال از بدهی‌های گذشته شهرداری قشم پرداخت شد

شهردار قشم گفت: با تعامل خوبی که دراین دوره با سازمان منطقه آزاد قشم انجام شده، کار بازسازی و حل مشکل بافت فرسوده قشم به شهرداری سپرده شده است.

بهسازی بافت فرسوده قشم در اولویت/ 60میلیارد ریال از بدهی‌های گذشته شهرداری قشم پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، میرداد میردادی عصر امروز در آیین انتخاب شهردار محله مسنی‌های قشم با بیان اینکه بازسازی بافت فرسوده به دلیل قدمت بالا و ناایمن بودن منازل، عرض کم کوچه‌ها و معابر، بسیار مورد نیاز است، اظهار داشت: مردم باید برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی با توجه به زلزله خیز بودن قشم مشارکت کنند تا شاهد حوادثی مثل بم در قشم نباشیم.

وی همچنین با بیان اینکه به دلیل بافت ناموزون قدیم قشم، هم‌اینک امکان خدمت‌رسانی مناسب به این مناطق نیست، افزود: مشارکت مردم در نوسازی بافت فرسوده قشم، می تواند زمینه رفاه عمومی را فراهم کند.

شهردار قشم همچنین از پرداخت 4 میلیارد ریال وام برای ساخت هر واحد مسکونی با مذاکره انجام شده و معرفی به بانک مسکن خبر داد و اضافه کرد: با پیگیری انجام شده می‌توان ساخت مجتمع‌هایی هشت واحده را در دستور کار قرار داد که 32 میلیارد ریال وام دریافت کنند.

وی از مجوز تراکم 60 درصدی به منازل در این مناطق گفت و افزود: اگر می خواهیم شهری درخور شان قشموندان و زیبا برای گردشگران داشته باشیم، می‌بایست چهره شهر و کوی و برزن را مقاوم و البته زیبا کنیم.

میردادی همچنین از پیاده روسازی، آسفالت وتامین روشنایی بخش های مختلف محله‌های قشم به عنوان بخشی از اقدامات انجام شده یاد کرد و افزود: امیدواریم با تامین بودجه وهمکاری مردم، پروژه‌های کلان در بخش‌های مختلف زیر نظر شهرداری کلید بخورد.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر قشم نیز گفت: با اقدامات انجام شده سعی داریم شهروندانی مشارکت‌جو و مشارکت‌طلب را در انجام امور به خدمت بگیریم تا آبادانی و توسعه جای جای شهر با دغدغه این عزیزان بهبود یابد.

محمد اسلامی بیان داشت: ایجاد بازارچه صنایع دستی در پارک جنب قلعه پرتغالی‌ها را در دستور کار داریم تا بتوانیم با احیای آن علاوه بر کمک به اقتصاد منطقه، زمینه توسعه گردشگری را نیز در ساحل شرقی قشم رقم بزنیم.

وی از واگذاری امور شهری بافت قدیم بجز خدمات شهری و فضای سبز به شهرداری قشم به عنوان نقطه عطفی در تاریخ شهرداری یاد کرد و اظهار امیدواری کرد با همیاری و همکاری مردم، زمینه برای عمران و آبادانی هر چه بیشتر این مناطق فراهم آید.

نایب‌رییس شورای اسلامی شهر قشم از مردم خواست از فرصت پیش آمده برای تعیین تکلیف و صدور اسناد مالکیت استفاده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قشم افزود: شورای اسلامی شهر در دور جدید توانست 60 میلیارد ریال از بدهی های گذشته را جبران کند و امیدواریم با تعامل و همکاری خوبی که در شهر پدید آمده بتوانیم زمینه درامدزایی هر چه بیشتر این نهاد مهم مدنی را فراهم کنیم.

شب تارانی بیان کرد: ساخت مجتمع تفریحی در دستور کار است و در این مدت نیز ساماندهی مهمانپذیر شهرداری در راستای درآمدزایی و همچنین برگزاری برنامه های فرهنگی، ورزشی در دستور کار بوده است.

به گزارش فارس، در پایان این آیین پس از رای گیری از اعضای حاضر نوال زلفی زاده به عنوان شهردار محله مسنی ها انتخاب و صالح سرودی، یونس ادریس و سمیره بازماندگان به عنوان شورایار انتخاب شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول