اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آیا رزمایش بزرگ گروه‌های فلسطینی، باعث تسریع در اجرای توافق آتش‌بس توسط صهیونیست‌ها می‌شود؟

سومین روز از رزمایش بزرگ گروههای فلسطینی در نوار غزه در حال برگزار می‌شود که این رزمایش باعث شد تا میانجی‌ها وارد عمل شده و برای بهبود وضعیت این منطقه، دست به کار شوند.

آیا رزمایش بزرگ گروه‌های فلسطینی، باعث تسریع در اجرای توافق آتش‌بس توسط صهیونیست‌ها می‌شود؟

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مقاومت در نوار غزه،  برای سومین روز متوالی در حال برگزاری رزمایش مشترک هستند که از روز گذشته در چند مقر نظامی آغاز شد.

روزنامه القدس العربی در این زمینه گزارش داد، نیروهای گروههای مختلف فلسطینی، در چارچوب طرح مشترکی که سناریوهای مختلف را برای مقابله با رژیم صهیونیستی شبیه‌سازی می‌کند، در داخل مقرهای نظامی مشغول آموزش هستند. کما اینکه موشک‌های آزمایشی این گروهها نیز به سمت دریا شلیک می‌شوند.

به گزارش این روزنامه، معمولا در این رزمایشها، هدف قرار دادن تانکهای صهیونیستی در صورت ورود به نوار غزه آموزش داده می‌شود. عملیاتهای یورش به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی، مقابله با عملیاتهای نفوذ و هلی‌برن صهیونیستی در منطقه ساحل یا مرزهای زیمنی، از دیگر بخشهای این رزمایش است و شبیه‌سازی عملیاتهای دفاعی و هجومی به شمار می‌رود.

 اتاق عملیات مشترک گروههای مقاومت نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در این تمرین مشترک، فعالیتهای آموزشی و نظامی فراوانی برای هماهنگی و سرعت انجام وظایف صورت خواهد گرفت... «این آموزشها با رزمایش نظامی مشترک الرکن الشدید-۲ به پایان خواهد رسید که هدف آن، ارتقای توانمندی و آمادگی جنگی گروههای مقاومت برای مقابله با چالشها و تهدیدهای مختلف است».

بنا بر این گزارش، این رزمایش گروههای مقاومت در شرایطی صورت می‌گیرد که وضعیت نوار غزه متشنج است و این رزمایش، در رد محاصره این منطقه توسط صهیونیستها برگزار می‌شود. پیش از این نیز گروههای مقاومت تهدید کرده بودند که اگر راهکار سریعی برای پایان مشکلات ساکنان نوار غزه پیدا نشود، علیه صهیونیستها دست به تنش خواهند زد.

القدس العربی در ادامه گزارش داد، در رد و اعتراض به اقدامات صهیونیستها، جوانان فلسطینی طی سه روز گذشته، «بالنهای انفجاری» به سمت شهرکهای صهیونیستی نزدیک به نوار غزه پرتاب کردند. این اقدامات نیز در چارچوب، اقدامات خشن مردمی است که طی روزهای آینده نیز گسترش خواهد یافت.

ناظران نیز می‌گویند که مانور نظامی غزه، پیام‌های مستقیمی به اشغالگران و همه طرف‌ها دارد تا سریعتر وارد عمل شوند و با اعمال فشار، مسئولان صهیونیستی را مجبور کنند که توافق آتش‌بس و بندهای مربوط به آن را اجرایی کنند.

با وجود گذشت بیش از هفت ماه از پایان آخرین جنگ علیه نوار غزه که در ماه مه گذشته به پایان رسید، ولی روند بازسازی هنوز آغاز نشده است؛ جنگی که باعث تخریب و ویرانی هزاران خانه‌ در نوار غزه شد. ساکنان این منازل نیز هنوز غرامت لازم را برای بازسازی منازل خود دریافت نکرده‌اند.

به گزارش این روزنامه، حرکت گروههای مقاومت و تهدید آنان به تنش با رژیم صهیونیستی، میانجی‌ها را وادار کرد تا به سرعت وارد عمل شوند. لذا قاهره، میزبان یایر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بود. مسئولان مصری با او در مورد پرونده غزه، که شامل بازسازی، آتش‌بس و تبادل اسرا است، گفتگو کردند.

در همین ارتباط، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اخیرا از پرداخت کمکهای مالی به صاحبان منازلی خبر داد که در جریان جنگ بخشی از آن، آسیب دیده است.

کمیته بازسازی غزه وابسته به وزارت خارجه قطر هم روز گذشته از امضای قراردادهایی با هدف رفع مشکلات ساکنان غزه که از کمبود شدید برق رنج می برند، خبر داد. «محمد العمادی» سفیر قطر نیز که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، از امضای قراردادی در زمینه برق خبر داد. این قرارداد شامل مکانزیزم واردات و خرید گاز لازم برای فعال کردن نیروگاه تولید برق غزه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول