اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آبیاری بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل با آب‌های غیر متعارف

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع وآبخیزداری کشور گفت: در بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل از پساب‌ها و آب های غیر متعارف برای آبیاری استفاده می‌شود.

آبیاری بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل با آب‌های غیر متعارف

به گزارش خبرگزاری فارس از مسعود منصور، معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دکتر ساعی پدر علم جنگلبانی کشور که در محل پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در سطح یک میلیون هکتار از جنگل‌ها طرح فنی-حفاظتی مشتمل بر کارهای حفاظتی تدوین شده و در حال اجراست.

وی اظهار کرد: از سال گذشته بیش از ۷۰ خیابان و میدان در سراسر کشور به نام جنگلبان نامگذاری شده و همچنان ادامه دارد. وعده ما به همکارانمان این است که حتما یک نماد شهری به عنوان جنگلبان نامگذاری شود که همواره در خاطره ها بماند. همچنین موزه و نمایشگاه مختصری از منابع طبیعی در سازمان جنگلبانی ضرورت داشت که ایجاد شد.

به گفته وی عنوان جنگلبان سه دهه در ساختار سازمانی نبود ولی با تلاشی که انجام شد بیش از ۱۴۰۰ پست از مجموعه حفاظتی با عنوان جنگلبان و سر جنگلبان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه زراعت چوب می‌تواند در کاهش قاچاق چوب موثر باشد، گفت: سال ۹۹ از هدفگذاری ۳۰ هزار هکتاری برای زراعت چوب ۲۲ هزار هکتار محقق شد. امسال ۴۰ هزار هکتار در این مورد هدفگذاری شده است. نکته مهم این است که در بیش از ۱۰ هزار هکتار جنگل از پساب‌ها و آب‌های غیر متعارف برای آبیاری استفاده می‌شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: همچنین بلوک بندی مناطق جنگلی به ۴۵ نقطه بحرانی، نیمه بحرانی و عادی و سازماندهی ۳۲۰۰ نیرو و ایجاد مرکز مانیتورینگ و پایش مخاطرات منابع طبیعی و افزایش خودروها و نیروهای حفاظتی انجام شد.

وی در پایان با بیان اینکه کارهای مشترکی با مجموعه دانشگاهی برای حفظ توسعه احصاء و بهره برداری از منابع طبیعی داریم، گفت: امسال از یک خانواده چهار شهید در راه اطفاء حریق از دست دادیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول