اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

زراعت چوب در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی گلستان انجام می‌شود/ پویش «ایرانی سبز» در تمام شهرهای گلستان برگزار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: تلاش داریم تا در سال جاری در بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی بیابانی گلستان زراعت چوب انجام دهیم.

زراعت چوب در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی گلستان انجام می‌شود/ پویش «ایرانی سبز» در تمام شهرهای گلستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالرحیم لطفی ظهر امروز در سومین «پویش ایرانی سبز» در روستاهای «دیگجه» و «یسیرگچن» گنبدکاووس اظهار کرد: نخستین زراعت چوب گلستان در سال ۱۴۰۰ امروز در اراضی بیابانی روستاهای دیگجه و یسیرگچن از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس در حدود ۱۱ هکتار با کاشت نهال «اکالیپتوس» با حضور مسوولان شهرستانی انجام شد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم امسال در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی گلستان زراعت چوب را انجام دهیم و در صورت استقبال متقاضیان این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: از کشاورزان گلستانی تقاضا داریم برای جلوگیری از خسارت‌های حاصله از طوفان و باد به محصولات کشاورزی و احیا منابع طبیعی در حاشیه اراضی خود به کاشت نهال پرداخته و در این مورد نهال های موردنیاز را در اختیار این عزیزان قرار می دهیم.

وی بیان کرد: با شعار «هر ایرانی یک درخت» و با همکاری نهادها و ارگان های مردمی سومین پویش «ایرانی سبز» در گلستان بعد از کردکوی و علی‌آبادکتول در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و تلاش داریم این پویش را در همه شهرستان‌های گلستان برگزار کنیم.

 

* زراعت چوب در ۲۰۰ هکتار از اراضی گنبدکاووس انجام می‌شود


مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس در این مراسم گفت: در سال گذشته در بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زراعت چوب انجام شد و سعی داریم امسال نیز در ۲۲۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان این زراعت را انجام دهیم.

فرشید رحمانی اظهار کرد: زراعت چوب علاوه بر احیا منابع طبیعی و پوشش گیاهی سبب درآمدزایی جوامع محلی نیز خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نیمه بیابانی و بیابانی بودن  شرایط اقلیمی شهرستان گنبدکاووس و وجود ریزگردها و گردغبار در این شهرستان، توجه به پوشش گیاهی و توسعه فضای سبز از الزامات است.

* درخت و نهال کاری به‌صورت فرهنگ در بین مردم گنبدکاووس نهادینه شود
فرماندار شهرستان گنبدکاووس نیز در این مراسم اظهار کرد: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه روستاهای بخش مرزی و مرکزی شهرستان از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار نبوده و کاشت نهال و درخت در بین مردم روستاها رواج ندارد.

عبدالقدیر کریمی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، باید کاشت درخت و نهال در بین مردم شهرستان به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.

وی بیان کرد: با همکاری بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها باید فضای سبز در روستاها توسعه یابد تا در سال‌های آینده شاهد طبیعت زیبا، هوای پاک و احیا منابع طبیعی در شهرستان باشیم.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی  امروز این نهال به یاد این سردار و شهدای سلامت غرس شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول