اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جمع‌آوری روزانه 25 تن زباله در درگهان/ تولید زباله 30درصد افزایش یافت

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با ورود گسترده گردشگران در چند ماه اخیر، حجم اقدامات خدمات شهری نیز چندبرابر شده و روزانه بیش از 25 تن زباله و نخاله از سطح معابر، مجتمع‌ها و خیابان‌های این شهر جمع‌آوری می‌شود.

جمع‌آوری روزانه 25 تن زباله در درگهان/ تولید زباله 30درصد افزایش یافت

امیر سرلک عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قشم بیان کرد: از این حجم، 15 تن زباله  توسط 158 نیرو و با 10 خودروی مکانیزه جمع‌آوری می شود که نسبت به مدت مشابه پارسال، 30 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در 9 ماه امسال، 1 میلیون و 695 هزار متر مربع از معابر شهر درگهان و طبل و همچنین روستاهای کووه ای، گیاهدان، رمکان، طولا و جزایر ناز پاکسازی شد، افزود: آسفالت معابر منجر به افزایش سطح مورد نیاز برای پاکسازی شده و امیدواربم به زودی کنده کاری های انجام شده توسط دستگاه های متولی ترمیم شود.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: پارسال و طی همین مدت، 1 میلیون و 275 هزار متر مربع از فضاهای شهری و روستایی پاکسازی شده بود که این مهم در راستای تحقق توسعه اقتصادی و بهره مندی واحدهای اصناف از این خدمات در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و کسبه و زیباسازی مناظر شهری و روستایی و توجه به سلامت و بهداشت شهروندان انجام گرفته است.

سرلک همچنین با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کشور 700 گرم است، تصریح کرد: این سرانه در شهر درگهان به دلیل تعدد مجتمع های تجاری و حضور گردشگران و مسافران به بیش از یک کیلوگرم می رسد که افزایش هزینه ها و کار پاکبانان را در پی دارد.

مدیر امور شهری درگهان تصریح کرد: با تلاش نیروهای پاکبان شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم، عملیات خدمات شهری به صورت سه شیفت در این شهر ادامه دارد.

وی ضمن قدردانی از همراهی مردم درگهان، افزود: رعایت نظافت شهری و همیاری و همکاری مردم و قراردادن زباله ها در سطل های مکانیزه می تواند به سرعت بخشی امور و نظافت هر چه بیشتر این شهر مهم کمک کند.

سرلک بیان داشت:  پاکسازی مرتب سواحل، کمپ پارک ها و جزیره ناز با توجه به طبیعت منحصر به فرد این در دستور کار قرار گرفته و در دو سال اخیر شاهد تغییرات شگرفتی در منظر و پاکسازی این مناطق بوده ایم.

شهر درگهان در 20 کیلومتری قشم، دارای 14 هزار واحد تجاری و 15 هزار نفر جمعیت است که از دیرباز یکی از قطب های مهم خرید و فروش کالا در کشور بوده است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول