اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مراسم استقبال از نیم‌ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در مأمونیه برگزار شد

همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم استقبال و بدرقه نیم ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در امامزاده سید منصور شهر مأمونیه و با حضور مسئولین و جمع پرشور دلدادگان به آستان آل الله برگزار شد.

مراسم استقبال از نیم‌ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در مأمونیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم استقبال و بدرقه نیم ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در امامزاده سید منصور شهر مأمونیه و با حضور مسئولین و جمع پرشور دلدادگان به آستان آل ا... برگزار شد.

در این مراسم مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی با بیان اینکه یکی از آرزوهای مراجع عظام، مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی این بوده که همواره شاهد آبادانی و رونق در حرمین عسکریین باشیم گفت: امروز این امر مهم تحقق یافته و اعتاب مقدسه و به‌ویژه حرمین عسکریین هر ساله شاهد حضور پرشور زائران و عاشقان اهل‌بیت (ع) هستند.

مظفر صفریان با تأکید به اینکه در طول تاریخ همواره شاهد آبادی، بازسازی و عمران این بیوت الهی بوده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: آثار هنر ایرانی در تمامی حرم‌های مطهر وجود داشته و به یاری خداوند این پیشکش به آستان با عظمت امام زمان(عج) ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت مفید ساخت این سازه ۴ ماه بوده است گفت: با تلاش‌های بیش از ۳۰ استادکار در هنرهای مختلف و از مرحله طراحی و مهندسی تا درودگری و قلم‌زنی، ریخته‌گری، ماشین‌کاری، پولیش‌کاری، خاتم‌کاری، خطاطی، آبکاری، مونتاژ و دمونتاژ عملیات ساخت این نیم‌ضریح با وسواس خاص و با اخلاص تمام صورت گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی طول عمر مفید این سازه را ۴۰۰ سال عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۵۲ کیلوگرم نقره، ۸۶.۶ کیلو طلای ۲۴ عیار و حدود یک مترمکعب چوب مخصوص در ساخت این سازه به کار رفته است.

صفریان با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری مراسم استقبال و بدرقه در سطح استان مرکزی گفت: با برگزاری با شکوه این مراسمات به یاری خداوند بار دیگر برگ زرینی از مراتب عشق و ارادت و ولایتمداری مردم استان مرکزی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول