اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

محرومیت صیاد بوشهری از فعالیت در صنعت آبزیان/ صید کوسه در خلیج‌فارس ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از محروم شدن صیادی از فعالیت در صنعت آبزیان به علت صید کوسه در خلیج‌فارس خبر داد.

محرومیت صیاد بوشهری  از فعالیت در صنعت آبزیان/ صید کوسه در خلیج‌فارس ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یک شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: زیستگاه جانواران و آبزیان در همه عرصه‌ها مورد توجه ویژه قرار دارد استان ساحلی بوشهر یکی از مناطق مهم در عرصه صید و صیادی است ولی حفاظت زیستگاه آبزیان مورد توجه ویژه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برای حفاظت از کوسه ماهیان که نسل آنها رو به  انقراض است صید این گونه آبزیان ممنوع است و با صیادان متخلف برخورد قاطع می‌شود.

وی باتأکید بر حفاظت از کوسه ماهیان در خلیج‌فارس عنوان کرد: جمعیت کوسه در خلیج فارس به شدت کاهش یافته و این یک خطر جدی است که صیادان در حفاظت از این آبزی نقش مهمی دارند.

قلی‌نژاد از محکومیت متخلف صید کوسه ماهیان در بوشهر خبر داد و بیان کرد: فرد متخلفی که از آن ۲۶۴ قطعه کوسه به‌صورت غیرمجاز کشف و ضبط شده بود بر اساس قانون باید به شش ماه حبس تعزیری محکوم می‌شد که به سبب رویه حبس‌زدایی و صدور احکام سبز در مراجع قضایی، حکم وی به خودداری از هرگونه فعالیت در صنعت آبزیان به مدت یک سال تغییر یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: صدور احکام سبز، می‌تواند به فرهنگسازی محیط زیست در سطح جامعه بسیار کمک کند.

صید کوسه در خلیج‌فارس ممنوع است

علی بازدار مدیرکل شیلات استان بوشهر در همین رابطه اظهار داشت: صید کوسه در تمام ماه‌های سال ممنوع است و صیادان که کوسه ماهیان را به‌صورت هدفمند یا ضمنی صید کنند متخلف به‌شمار می‌روند و ضمن توقیف صید و شناور آنان با محرومیت‌های طولانی مدت مواجه و به محاکم قضائی معرفی می‌شوند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از صیادان خواست ضمن پرهیز از به‌کارگیری ابزاری که سبب صید هدفمند کوسه می‌شود حتی اگر تصادفی این آبزی در تور ماهیگیری آنان گرفتار شد آن را رها کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول