اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

قانون صیانت از خانواده در همدان اجرا می‌شود

استاندار همدان با بیان اینکه آمار ازدواج و فرزندآوری در استان از میانگین کشوری بالاست اما این میزان نیز برای ما مطلوب نیست گفت: قانون صیانت از خانواده به تازگی تصویب شده و به زودی اجرایی می‌شود.

قانون صیانت از خانواده در همدان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه آمار ازدواج و فرزندآوری در استان همدان از میانگین کشوری بیشتر است اما این میزان برای ما مطلوب نیست اظهار کرد: هر چه پیش رو می‌رویم جمعیت پیرتر می‌شود و جمعیت به جای افزایش، کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه خانواده باید به سمت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی حرکت کنیم اضافه کرد: کم توجهی و بی توجهی به موضوع خانواده و فرزندآوری، موجب فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی اسلامی شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای خانواده و فرزندآوری بسیار ارزشمند است و باید متناسب با آن در استان همدان برنامه‌ریزی شود گفت: قانون صیانت از خانواده به تازگی تصویب شده و به زودی اجرایی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در فرهنگ دینی و ایرانی ما، کانون گرم خانواده مورد توجه بوده که امروز کمی از آن فاصله گرفته‌ایم بیان کرد: همه مشکلات حوزه ازدواج، خانواده و فرزندآوری مربوط به مسائل اقتصادی نیست و آمار نشان می‌دهد مشکلات این حوزه، طی ۶۰ تا ۷۰ سال اخیر به وجود آمده است.

قاسمی‌فرزاد افزود: راهکارهایی برای برطرف شدن مشکلات حوزه ازدواج و فرزند آوری، طراحی شده و بر این اساس گروه هایی در روستاها با مشارکت اجتماعی در روستا به جوانان مشاوره می دهند.

وی گفت: در طرحی چه در شهر و چه در روستا، گروه‌هایی جهادی، متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در بین جوانان خانم و آقا این فرهنگ و موضوعات را تشریح می‌کنند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با توجه به ساده زیستی، شرایط ازدواج در روستاها آسانتر از شهرهاست به برگزاری برخی آئین‌هایی که در استان اجرا می‌شود، پرداخت و گفت: در شهرهای استان، آیین‌های دست و پا گیری برگزار می‌شود که مبتنی بر فرهنگ ایرانی و دینی نیست.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول