اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دانش‌آموزان باید این کار را هرروز انجام دهند!

دبیرعلمی سی و دومین کنگره فیزیوتراپی ایران انجام روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در خانه را برای کودکان و نوجوانان ضروری دانست و گفت: میز و صندلی دانش‌آموزان باید ارتفاع مناسبی داشته باشد؛ به طوری که هنگام مطالعه، مجبور نشوند سر خود را به سمت پایین خم کنند.

دانش‌آموزان باید این کار را هرروز انجام دهند!

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، ایرج عبداللهی، فیزیوتراپیست  و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی درباره پیامدهای ناشی از آموزش مجازی کودکان و نوجوانان در پاندمی ویروس کرونا اظهار کرد: کم تحرکی کودکان و نوجوانان در همه‌گیری کووید-19 مشکلات گوناگونی را از جمله اضافه وزن و اختلالات اسکلتی-عضلانی برای آنها ایجاد کرده است. 

وی بیان کرد: اگر دانش‌آموزان در هنگام کار کردن با تبلت، رایانه یا گوشی تلفن همراه در وضعیت ثابت و نامناسب به مدت طولانی قرار بگیرند، با مشکلاتی مانند انحرافات ستون فقرات، افزایش قوس گردن و پشت مواجه می‌شوند که این مشکلات در طولانی مدت زمینه بروز کمر درد، گردن درد، دردهای شانه و کتف را فراهم می‌کند به طوری که اکنون تعداد زیادی از کودکان از کمر درد و گردن درد رنج می‌برند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: کم تحرکی کودکان، تغذیه مفاصل را در سنین رشد دچار مشکل می‌کند، بنابراین رشد کودکان نامتناسب می‌شود و حجم توده چربی در بدن آنها افزایش پیدا می‌کند. 

دبیرعلمی سی و دومین کنگره فیزیوتراپی ایران انجام روزانه حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی در خانه را برای کودکان و نوجوانان در پاندمی کرونا ویروس ضروری دانست و گفت: میز و صندلی دانش‌آموزان باید ارتفاع مناسبی داشته باشد؛ به طوری که هنگام مطالعه، مجبور نشوند سر خود را به سمت پایین خم کنند.

وی ابراز داشت: هنگام کار با گوشی تلفن همراه از نگه‌‌دارنده گوشی استفاده کنند.صفحه نمایش تبلت، رایانه و گوشی تلفن همراه هم باید روبه‌روی صورت دانش‌آموزان قرار بگیرد و هر 30 دقیقه یکبار از جای خود بلند شوند و حرکات کششی را انجام بدهند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول