اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استاندار سمنان: تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرید

استاندار سمنان گفت: تزریق دز سوم واکسن در مدیریت سویه جدید کرونا بسیار مؤثر است و باید جدی گرفته شود.

استاندار سمنان: تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای با اعضای ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، ضمن خداقوت به کادر پزشکی و درمانی، از زحمات و تلاش‌های آنها تقدیر و تشکر کرد و گفت: همان‌گونه که در ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا تأکید شد، تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کشور به‌صورت عمومی باید تسریع یابد.

وی اضافه کرد: ضرورت دارد تا اجرای طرح شهید سلیمانی نیز با محوریت بسیج و سپاه در استان سمنان همچنان استمرار داشته باشد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دور از عادی و ساده‌انگاری مسأله کرونا، اجتناب از برگزاری تجمعات غیرضروری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، تزریق واکسن، زدن ماسک، برگزاری مراسم ایام فاطمیه در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازجمله اولویت‌هایی است که باید به‌صورت ویژه در دستور کار باشد.

هاشمی ادامه داد: آموزش عمومی و اطلاع‌رسانی نیز بیش از پیش از طریق صدا و سیما، اصحاب رسانه و فضای مجازی در خصوص مدیریت سویه جدید کرونا (اُمیکرون) تقویت شود.

وی اظهار کرد: تقویت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در قالب طرح مدیریت هوشمند کرونا از دیگر مباحث و مسائلی است که دستگاه‌های اجرایی متولی امر باید در این خصوص اهتمام داشته و نظارت‌ها را افزایش دهند.

استاندار سمنان تأکید کرد: لازم است تا بخش درمان و پزشکی استان با توجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور، به‌صورت کامل برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران آمادگی داشته باشند.

هاشمی بیان کرد: سرعت سرایت سویه اُمیکرون چهار برابر سویه‌های قبلی کرونا است که به همین واسطه رعایت پروتکل‌ها و ترغیب به تزریق دُز سوم واکسن کرونا در مدیریت بیماری امری بسیار مؤثر محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: توجه به نظام سرپایی درمان با تکیه‌بر توصیه‌های پزشکی و تقویت واکسیناسیون برای افرادی که واجد شرایط هستند، از مباحث بسیار مهم در حوزه مدیریت سویه جدید کرونا است.

استاندار سمنان گفت: مجتمع‌های بین‌راهی محل گذر و تردد مسافران از استان‌های مختلف است که به همین واسطه ضرورت دارد تا با محوریت میراث فرهنگی استان، نظارت بر رعایت مباحث و موارد بهداشتی مقابله با کرونا در این مراکز تقویت شود و با برگزاری گشت‌های شبانه‌روزی، میزان رعایت مسائل و موارد بهداشتی مورد نظارت و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول