اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مقاوم سازی ساختمان ها شوخی بردار نیست/ زلزله با درجات بالا معلوم نیست چه بلایی بر سر تهران می آورد

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید برای مقاوم سازی ساختمان ها و شهرها بکوشیم، گفت: اگر زلزله ای با درجات بالا در تهران رخ دهد معلوم نیست چه خواهد شد.

مقاوم سازی ساختمان ها شوخی بردار نیست/ زلزله با درجات بالا معلوم نیست چه بلایی بر سر تهران می آورد

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، با تبریک ولادت حضرت مسیح پیامبر بزرگ الهی، گفت: امیدواریم این تربیت مسیحایی در همه دنیا و به ویژه در میان مسیحیان دیده شود.چراکه برای پیرو حضرت مسیح بودن، تنها جشن گرفتن کافی نیست و باید روحیه حضرت مسیح و اعتقادات وی در دل و قلب مسیحیان عالم باشد.

چمران با اشاره به اینکه امروز سالروز زلزله بم است، اظهار داشت: زلزله بم یکی از زلزله های بزرگ بود که تلفات فراوانی داشت. چون  شهر بم، بر روی خط گسل قرار داشت و از این بابت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات در تقویم در این روز ثبت شد.

وی ابراز امیدواری کرد که از آن واقعه  درس عبرت بگیریم و در مقاوم سازی شهرها بکوشیم و بدانیم که طبیعت شوخی بردار نیست.

چمران با اشاره به اینکه رئیس مسکن و شهرسازی وقت چندین سال به دنبال بازسازی این منطقه بود، گفت: اما هنوز هم آثار خرابی ها جبران نشده است.

وی این زلزله را درس عبرتی برای تهران دانست که چند گسل مهم دارد که روی آنها ساختمان های بلند مرتبه ساخته شده است.

چمران گفت: در دنیای امروز روی خطوط زلزله هم ساختمان می سازند اما برای تحمل زلزله ها محاسباتی وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای شروع تحصیل تمام زلزله های اصلی را ثبت و ضبط کرده ام گفت: مسائل عجیب و فراوانی دیده ام و همه آنها را به شهرداری و دانشگاهیان منتقل کردم.

وی گفت: اگر زلزله ای با درجات بالا در تهران رخ بدهد معلوم نیست چه خواهد شد.  پیش بینی ها در این زمینه تنها حدس و گمان است و درکوچکترین مقیاس، ترافیک ها و راه بندان ها معلوم نیست چه بلایی سر مردم خواهد آورد بنابراین باید محکم و محاسبه شده بسازیم تا دچار خسران بزرگ نشویم.

وی افزود: حادثه تصادف دو قطار تهران کرج امروز با حضور مدیرعامل مترو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین حادثه بازار گل روز سه شنبه بررسی می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول