اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید باقری بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در هشتمین نشست کمیته مشورت‌های راهبردی ایران و عمان، با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود بر اساس گفت‌وگو بین کشورهای منطقه حل و فصل شود.

تأکید باقری بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، هشتمین نشست کمیته مشترک مشورت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان دیروز (شنبه) در محل وزارت امور خارجه به ریاست علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و «شیخ خلیفه الحارثی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه عمان برگزار شد.

دو طرف در این دیدار با اشاره به فرارسیدن پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دو کشور از سطح روابط و تلاش برای توسعه آن بر اساس اعتماد متقابل ابراز رضایت کردند.

باقری با تاکید بر ضرورت حل و فصل مسائل منطقه توسط کشورهای منطقه، ابراز امیدواری کرد مشکلات موجود بر اساس گفت‌وگو بین کشورهای منطقه حل و فصل شود. 

الحارثی نیز در این دیدار با اشاره به نقش محوری ایران در تحولات منطقه گفت که کشورش همچون گذشته، علاقه‌مند به توسعه روابط دوجانبه و‌ منطقه ای بوده و مسیرهای صلح آمیز را برای صلح و آرامش در منطقه ضروری می داند. 

 

 

دو طرف در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه مورد اهتمام، در خصوص موضوعات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله گفت‌وگوهای وین، ضرورت حل و فصل سیاسی بحران در یمن و نیاز منطقه به گفت‌وگو بحث و تبادل نظر کردند.  

الحارثی گفت: مناسبات ایران و عمان دارای تاثیرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بود و ادامه خواهد یافت.

در پایان این نشست صورت جلسه هشتمین نشست کمیته مشورت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به امضای معاونان وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

 

گفتنی است، هفتمین نشست کمیته مشورت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سابق وزارت امور خارجه و «خلیفه بن علی الحارثی» معاون امور دیپلماتیک وزارت خارجه عمان ۲۴ آذر ۱۳۹۹ در مسقط برگزار شد. در این نشست، راه‌های توسعه روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. طرفین ابراز امیدواری کردند با استمرار تبادل نظر بین مقامات دو کشور و برگزاری کمیته‌های مشترک، مناسبات فیمابین بیش از پیش توسعه یابد. (جزییات بیشتر)

به گزارش فارس، الحارثی دیروز همچنین با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در دیدار معاون وزیر خارجه عمان با اعلام این‌که جمهوری اسلامی ایران پایبند به گفت‌وگو و اتخاذ راه‌حل‌های سیاسی برای مشکلات دوجانبه و منطقه‌ای است، نسبت به پایان بحران یمن ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است اواسط مهر ماه سال جاری نیز علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه به مسقط سفر و با مقامات عمانی از جمله وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد. باقری در این دیدار با تاکید بر سیاست دولت جدید مبنی بر تعامل بیشتر با همسایگان، روابط با عمان را روابطی دوستانه و نمونه خواند. وزیر خارجه عمان هم روابط دو کشور همسایه را بر پایه اعتماد خواند و جمهوری اسلامی ایران را کشوری محوری در منطقه توصیف کرد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول