اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان به قدوم شهدای تازه تفحص شده معطر می‌شود/ تشریح برنامه کاروان در شهرهای استان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان گفت: مراسم استقبال از کاروان شهدای تازه تفحص شده در اصفهان از ۷ تا ۱۶ دی ماه در ۲۸ شهرستان و ۱۵۰ روستا برگزار می‌شود.

اصفهان به قدوم شهدای تازه تفحص شده معطر می‌شود/ تشریح برنامه کاروان در شهرهای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد رضایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: دی ماه هر سال یادآور جان فشانی‌های مردم اصفهان و مناسبت‌های ارزشمند در کشور است، از  ۸ دی مردم اصفهان تا ۹ دی ملت ایران، ۱۹ دی قیام مردم قم و سالروز شهادت حاج احمد کاظمی، ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی که امسال این مناسبت‌ها با ایام شهادت حضرت زهرا مصادف است. 

وی تأکید کرد: از ۹ دی تا ۱۹ دی را به نام دهه بصیرت می‌شناسیم که تمام این مناسبت‌ها بر ولایت پذیری و ولایت‌مداری استوار است و در دوسال گذشته به دلیل کرونا نتواستیم برنامه تشیع عمومی برگزار کنیم و امسال استان میزبان تعدادی از شهدای گمنام است. 

رضایی عنوان کرد: از ۷ دی ماه دو کاروان تشیع شهدا را در سراسر استان داریم تا روز ۱۶ دی ماه که در دو مسیر کلیه شهرستان‌های استان را پوشش می‌دهند و فضای استان را شهدایی خواهند کرد.

 ۱۶ دی تشییع شهدا در اصفهان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر آثار دفاع مقدس یادآور شد: شهدا در شهر اصفهان روز ۱۶ دی مصادف با شهادت حضرت زهرا از میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر تشیع می‌شوند و در ۷ نقطه در استان تدفین صورت می‌گیرد، در استان ۱۵۷ یادمان شهید داریم و این اماکن برای کسانی است که ارتباط معنوی با شهدا برقرار می‌کنند و به عبارتی زیات گاهی برای عاشقان شهدا است. 

وی اظهار کرد: از سمت مردم درخواست‌هایی داریم مبنی بر اینکه در منطقه شان یادمان شهدا جای‌گذاری شود که در ۷ نقطه با این تشییع اماکن جدید یادمان جای‌گذاری می‌شود که شامل پارک کوهستانی قائمیه، روستای خرمنان در شهرستان تیران و کرون، مجموعه مسکونی منظریه در شهرستان، کرکوند در مبارکه، هفت تیر در مبارکه، شهر برزک در کاشان و شهرستان آران و بیدگل و ۱۷ دی ماه قبل از ظهر تشیع شهدا در اماکن یاد شده انجام می‌شود. 

رضایی گفت: این ۷ نقطه‌ای هم که به ۱۵۷ نقطه قبلی اضافه می‌شود قطعا برنامه‌های فرهنگی خوبی خواهند داشت، ما به دنبال ایجاد فضای معنوی و شهدایی در استان هستیم. 

امینی معاون هماهنگ کننده لشگر ۱۴ امام حسین(ع) بیان داشت: اسم کاروان اهالی بهشت است و شعار آن« قدمگاه شهیدان است این شهر» می‌باشد، تمام ۲۸ شهرستان استان و بیش از ۱۵۰ روستای اصفهان را برای حضور  شهدا پوشش داده‌ایم و هیات‌ها می‌توانند با هماهنگی قبلی از این فرصت بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول