اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

صادرات ۱۳۲ میلیون دلاری از گمرکات گلستان

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در ۹ ماه امسال ۲۹۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار از گمرکات گلستان صادر شد.

صادرات  ۱۳۲ میلیون دلاری از گمرکات گلستان

سیدابراهیم حسینی با اشاره به افزایش ۶۷ درصدی ارزش صادرات کالا در گلستان در ۹ ماه امسال  اظهار کرد: در ۹ ماه امسال ۲۹۷ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون دلار از گمرکات گلستان صادر شد که به لحاظ وزنی ۱۱۱ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

وی تصریح کرد: سیمان، لوله، پروفیل، لبنیات، خرما و سیب بیشترین کالا های صادراتی استان و کشور های ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان و عراق مقصد این کالاها بود.

حسینی  خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون دلار وارد استان شد که به لحاظ وزنی ۶۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۱۸۰ درصد افزایش داشت.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: خط تولید، مواد اولیه و پارچه بیشترین کالاهای وارداتی و ترکیه، ترکمنستان و قزاقستان مبداء این کالاها بود.

حسینی افزود: همچنین در این مدات ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن کالا از استان گلستان ترانزیت شد که به لحاظ وزنی هشت و نیم برابر بیشتر و به لحاظ ارزش دلاری ۱۸۴ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته شد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول