اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نقش تضمین کننده گلستان در «امنیت غذایی» کشور/ خلیج گرگان در حال نابود شدن است

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان نقش تضمین کننده‌ای در زمینه امنیت غذایی در سطح کشور را دارد.

نقش تضمین کننده گلستان در «امنیت غذایی» کشور/ خلیج گرگان در حال نابود شدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: استان گلستان یک استان سربلند در زمینه امنیت غذایی در سطح کشور است و سهم گلستان بیش از  استان‌های مازندران و گیلان است.

وی تصریح کرد: بیشتر جمعیت استان گلستان را روستاییان به خود اختصاص دادند که در سال جاری بودجه طرح روستایی در استان گلستان سه برابر شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص «طرح کاروان خدمت» ابراز کرد: این طرح به دلیل بیماری کرونا پیش نرفت از ۱۸۰ روستای شهرستان‌های گرگان و آق‌قلا در ۱۲۰ روستا حضور پیدا کردیم.

منتظری در خصوص بازسازی مسجد جامع گرگان خاطرنشان کرد: مسجد جامع گرگان نماد علم، تاریخ، فرهنگ و هنر است و در زمینه بازسازی و مرمت این مسجد اعتبار در نظر گرفته شد.

* «ایجاد پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی» در گرگان/ تشکیل «نخستین مجتمع تولید بذر» در گرگان

وی از تشکیل «نخستین مجتمع تولید بذر» در گرگان خبر داد و گفت: نخستین هنرستان کشاورزی در شهرستان گرگان تحت پوشش‌ آموزش و پرورش ایجاد می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص «ایجاد پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی» در گرگان اظهار کرد: با دستور وزیر پایگاه اطفای حریق منابع طبیعی در شهرستان گرگان شکل می‌گیرد.

منتظری گفت: مصوب شد که هفته فرهنگی ایران و قزاقستان در آستانه عید نوروز در شهرستان گرگان برگزار شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد مسیر پیشرفت و توسعه گرگان، آق‌قلا و روستاها برای نخستین بار با حضور کارشناسان انجام می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز نگرانی نابود شدن خلیج گرگان گفت: متاسفانه روز به روز شاهد نابود شدن خلیج گرگان هستیم و پدیده ریزگردها بسیار نگران‌کننده است و در تابستان امسال نیز شواهدی از ریزگردها دیده شد.

منتظری ابراز کرد: خلیج گرگان یک مسئله ملی است و نگاه استاندار به این پروژه یک نگاه ملی است که مصوب شد به طور ویژه موضوع خلیج گرگان در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/83019/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول