اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آمار بستری‌های کرونایی در یزد به کمتر از 200 تن رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد به کمتر از ۲۰۰ تن رسید.

آمار بستری‌های کرونایی در یزد به کمتر از 200 تن رسید

دکتر ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد با بیان این‌که مدیریت شیوع کرونا در گرو احساس مسئولیت عمومی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی افزود: از تعداد کل بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان یزد، ۵۳ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه روز گذشته، ۴۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند.

سلمانی تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان‌های ابرکوه، بافق و بهاباد در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی با اشاره به شناسایی سویه جدید کرونا در کشور، همچنان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن به خصوص تزریق دوز سوم برای افرادی که سه ماه از طریق دز دوم آنها گذشته تاکید کرد.

واکسیناسیون نوبت اول در یزد از مرز ۹۰ درصد گذشت

دکتر مسعود شریفی نیز با بیان این‌که تاکنون ۹۰.۲ درصد افراد بالای ۱۲سال دز اول واکسن کرونا و ۷۶٫۶ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: با توجه به واکسیناسیون ۱۲ تا ۱۸ سال در استان، در حال حاضر پوشش واکسیناسیون نوبت اول در این گروه سنی ۹۲ درصد و هر دو نوبت ۷۱ درصد است.

وی با اشاره به تزریق دز سوم واکسن به دلیل شیوع سویه امیکرون در کشور افزود: هم اکنون تمام افراد بالای هجده سال که سه ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته، بدون درنظر داشتن نوع واکسن برای دریافت دوز سوم مراجعه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تاکنون ۲۸ درصد افراد بالای هجده سال استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 شریفی تصریح کرد: در حال حاضر، با تزریق دوز سوم ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی در برابر سویه اُمیکرون ایجاد می‌شود، با اینکه نوبت اول و دوم نیز سطح ایمنی افراد را بالا برده و از ابتلا به حالت شدید بیماری جلوگیری می‌کند.

وی گفت: علاوه بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات در پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون تاثیر جدی دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: تا پایان روز گذشته یک میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۳ دوز واکسن در استان تزریق شده که شامل ۸۷۴ هزار و ۲۰۶ دوز نوبت اول و ۷۴۷ هزار و ۸۰۳ دوز در نوبت دوم است.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول