اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برگزاری بزرگداشت حماسه‌سازان تاریخ معاصر کازرون؛ از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس

فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت:4 دی ماه روز مقدسی برای مردم کازرون تلقی می‌شود، چرا که سالروز شهادت 84 فرزند برومند شهرستان کازرون در عملیات کربلای چهار است.

برگزاری بزرگداشت حماسه‌سازان تاریخ معاصر کازرون؛ از ناصر دیوان تا شهدای دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سرهنگ غلامرضا توکل ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره همه حماسه سازان ایران اسلامی بیان داشت: بزرگداشت شهدای تاریخ معاصر شهرستان کازرون از ناصر دیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس در شهرستان کازرون برگزار می شود.

وی ادامه داد: 4 دی ماه در تاریخ ایران اسلامی، روزی مقدس برای مردم شهرستان انقلابی کازرون است، روزی که شهادت 84 فرزند برومند این شهرستان در عملیات کربلای 4 در سال 1365 اتفاق افتاده است.

وی افزود: این روز، به عنوان یک روز شاخص و تاثیرگذار، به نام روز کازرون، در تقویم دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و ماندگار شده است. 

فرمانده سپاه شهرستان کازرون بیان کرد: 4 دی ماه، روزی که مبارزان و مجاهدان این شهرستان به فرماندهی ناصر دیوان کازرونی که با اذن و فتوای جهاد علمای عالیقدر زمان به خصوص حاج سید عبدالحسین لاری، به جنگ با استعمارگر قرن، انگلیس جنایتکار شتافتند و با شکست پلیس جنوب، در این روز برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار گماشتند.  

وی اظهار داشت: دی ماه در اذهان مردم انقلابی کازرون با توجه به وقایع و اتفاقاتی از قبیل تظاهرات خونین مردم کازرون بر علیه رژیم پهلوی در 9 دی 1357 ، همچنین راهپیمایی مردم کازرون بر علیه هتاکان به ساحت امام حسین (ع) در 8 دی ماه 1388 است که به همین منظور از 4 الی 13 دی ماه، دهه کازرون نامگذاری شده است که همه ساله در این دهه مراسم و برنامه های ویژه ای برگزار می گردد.

توکل گفت: با توجه به مناسبت های یاد شده و بنا به تدابیر صورت گرفته، گرامیداشت مبارزان و رزمندگان شهرستان کازرون به صورت مشترک و با رویکرد ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار، گروه ها و هیات  مختلف مردم در روز شنبه 4 دی ماه 1400 راس ساعت 15 در جوار مقبره ناصر دیوان کازرونی واقع در خیابان امیرکبیر این شهرستان برگزار می گردد.

وی خاطرنشان نمود: یک ساعت پیش از برپایی بزرگداشت، غبار روبی و عطرافشانی شهدای کازرون برگزار می گردد و سپس مراسم بزرگداشت ناصر دیوان کازرون و شهدای گرانقدر برگزار خواهد شد که از عموم مردم متدین و انقلابی شهرستان کازرون، به خصوص خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان جهت حضور باشکوه در این مراسم دعوت به عمل می آید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول