اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کسب 3 مدال طلا توسط تیم ایران در رقابت‌های «آلیش» قرقیزستان+تصاویر

تیم بانوان ایران درمسابقات بین المللی کشتی با کمربند «آلیش» در قرقیزستان سه طلا و سه نقره کسب کرد.

کسب 3 مدال طلا توسط تیم ایران در رقابت‌های «آلیش»  قرقیزستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در مسابقات بین المللی کشتی با کمربند «آلیش» به یاد «بایامان ارکین بایف» در شهر بیشکک، ورزشکاران ایرانی 3 طلا، 4 نقره و 2 برنز کسب کردند.

شایان ذکر است که شش ورزشکار بانوان ایرانی توانستند به فینال راه یابند و برای کسب بالاترین جایزه به رقابت بپردازند. در فینال «سپیده بابایی» در وزن 55 کیلوگرم ، «محدثه حسینی» در وزن 65 کیلوگرم و «ریحانه گیلانی» در وزن 70 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند.

همچنین مدال نقره را «مریم احمدی» در وزن 75 کیلوگرم، «هانیه عاشوری» در وزن 85+ کیلوگرم و «فاطمه فتاحی» در وزن 60 کیلوگرم به دست آورد.

کشتی گیران مردان ایرانی همچنین موفق به کسب سه جایزه، دو برنز و یک نقره شدند.

گفته می شود که به نفرات برتر این مسابقه مدال، دیپلم و جوایز نقدی اهدا شد.

یاد آوری می شود که این مسابقات که امسال دهمین بار و با حضور 160 ورزشکار از تیم های ملی اوکراین، ایران، ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار می شود.

در پایان مسابقات، «تقی رستمیان» کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیشکک عنوان کرد: برگزاری چنین مراسمی موجب نزدیکی ملت ها و آشنا شدن با یکدیگر می‌شود. از زمان گذشته مسابقات ورزشی مهمترین عامل نزدیکی ملت ها شده است.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران برای رشد روابط بین دو کشور در زمینه ورزشی اقداماتی را صورت داده که ساخت ورزشگاه در شهر «اوش» نمونه آن است.

گفته می شود که برای ساخت این مجتمع ورزشی طرف ایرانی 1 میلیون دلار هزینه کرده است.

«علی بازیار» رئیس فدراسیون کشتی های سنتی و ساحلی ایران در مصاحبه با خبرنگار فارس در بیشکک، گفت که تیمش با توجه به اینکه 20 روز گذشته دعوتنامه دریافت کرده اند، زمان زیادی برای آماده سازی برای مسابقات نداشت و با این حال، آنها تلاش کردند تا تیمی را برای شرکت در  مسابقات جمع کنند.

وی خاطر نشان کرد: "توسعه ورزش ملی ما مانند کشتی با کمربند آلیش در جمهوری قرقیزستان و کشتی کمربند در ایران بسیار مهم است. این امر برای اینکه در آینده این نوع مبارزات انفرادی وارد ورزش المپیک شود، ضروری است.

به گفته  وی، داوری داوران قرقیزی عادلانه نبود و بعضا با تعصب داوری می‌کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول