اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

درخواست از فرهنگیان و صاحب‌نظران برای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه این شورا از فرهنگیان و صاحب‌نظران برای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین دعوت کرده است، گفت: شورای عالی از سه رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، اصلاحی و اجرایی برای بازنگری و ترمیم سند تحول استفاده می کند.

درخواست از فرهنگیان و صاحب‌نظران برای ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ماده واحده ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین افزود: در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به رویکرد اصلاحی اظهار داشت: در این رویکرد برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان و شفافیت کافی، نیاز به اصلاح دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه کرد: در رویکرد اجرایی، زمینه‌سازی لازم برای تسهیل و تسریع استقرار و اجرای مفاد سند تحول مورد توجه قرار می‌گیرد.

رعنایی با اشاره به لزوم رعایت اصول ترمیم و بازنگری سند، گفت: از جمله این اصول، انطباق با مبانی نظری سند، مبتنی بر تجربیات زیسته و اجرایی، توجه به تغییرات و تحولات محیطی، توجه به تقویت هماهنگی و سازگاری درونی و بیرونی مفاد سند، توجه توأمان به آرمان و واقعیت، شاخص پذیر بودن، استفاده از مشارکت نخبگان، فرهنگیان، صاحب نظران و کارشناسان، پژوهش محوری و استفاده از تجربیات کارشناسان است.

وی بیان داشت: برای این کار سه پژوهش از سوی شورای عالی سفارش داده شد؛ یکی مرور سیستماتیک نقدها، مسائل، مشکلات و موانع اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دیگری بررسی توفیقات مدرسه‌ای ایران در اجرای ایده‌ها و برنامه‌های تحولی و سوم، مطالعه تطبیقی اجرای برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش در کشورهای دیگر است.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شورای عالی برای ترمیم و به روزآوری سند تحول بنیادین از همه دیدگاهها و پیشنهادهای کارشناسی و تخصصی استفاده می کند، اظهار داشت: غیر از پژوهش‌های مورد اشاره در دو مرحله، فراخوان عمومی دادیم. از طرفی به تمام معاونت‌ها و سازمان‌های حوزه ستادی و استان‌ها هم اعلام کردیم که چالش‌های شما برای اجرایی کردن و پیشنهاد شما برای روزآمدی سند چیست؟

رعنایی ادامه داد: برگزاری هفت جلسه در قالب گروه کانونی بود که با حضور صاحب نظران و کارشناسان انجام دادیم؛ در این جلسات سه سؤال مشخص پرسیدیم که سند به چه مسائلی در تدوین غفلت کرده است؟ آموزش ‌و پرورش کنونی با چه مسائل و چالش‌هایی روبرو است؟ درآینده با چه چالش‌هایی روبرو خواهد شد؟ 

رعنایی اضافه کرد: وزرا و برخی از معاونان وزارت آموزش و پرورش در دوران پس از تصویب سند را دور هم جمع کردیم و از آنها خواستیم که موانع و چالش‌های اجرای سند تحول را بیان کنند و برای اصلاح و به روز آوری آن به ویژه محتوای فصل هشتم سند چه پیشنهادی دارند؟ 

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر مشارکت فرهنگیان، صاحب‌نظران و پژوهشگران در این امر مهم، گفت: برای ترمیم و به روز‌آوری سند تحول بنیادین از نظرات و پیشنهادهای صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت، فرهنگیان، پژوهشگران و کارشناسان خبره استفاده می‌شود؛ دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب‌نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می‌کند، پیشنهادات و نظرات خود را پیرامون ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی www.sce.ir و پست الکترونیکی (ایمیل) ravabet.sce@medu.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول