اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لغو محدودیت های روادید ترکیه برای شهروندان تاجیکستان

وزیر صنایع و فناوری های ترکیه از لغو محدودیت های روادید این کشور برای شهروندان تاجیکستان از ژانویه سال 2022 میلادی خبر داد.

لغو محدودیت های روادید ترکیه برای شهروندان تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مصطفی وارناک» وزیر صنایع و فناوری‌های ترکیه در همایش محافل تجاری این کشور و تاجیکستان گفت که کشورش محدودیت‌های روادید را برای اتباع تاجیک‌ از اول سال آینده میلادی لغو می‌کند.

وی قصد کشور خود در این زمینه را با تعمیق روابط تاریخی و فرهنگی از طریق گسترش همکاری در زمینه‌های مختلف، از جمله آموزش، توسعه و گردشگری توضیح داد.

وزیر صنایع و فناوری ترکیه ابراز امیدواری کرد که با شروع رژیم بدون روادید حجم مبادلات تجاری دو کشور به دلیل گام‌های مثبت متقابل در زمینه مالیات و لجستیک به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

بنابر سخنان وی، حجم گردش مالی ترکیه و تاجیکستان در 10 ماه سال جاری میلادی 326 میلیون دلار برآورد شده است.

در حال حاضر، طبق اعلام اداره اصلی کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری تاجیکستان، اتباع تاجیکستان با گذرنامه خارجی می‌توانند تا 30 روز، با گذرنامه خدمت تا 60 روز و با گذرنامه دیپلماتیک تا 90 روز در ترکیه بمانند.

تاجیکستان در حال حاضر تنها با 5 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و کره شمالی قانون بدون دریافت روادید را اجرا می‌کند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول