اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره آجرپزی جورقان احداث شود

فرماندار همدان خواستار یکپارچه‌سازی و احداث شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی جورقان شد.

شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره آجرپزی جورقان احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی عصر امروز در ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان اظهار کرد: در شهر جورقان پس از تعطیلی کوره‌های آجرپزی شاهد وضعیتی نامناسب بوده‌ایم که آثار فعالیت آنها هنوز باقی مانده و با فروش خاک و ماسه و رها شدن این اراضی چیزی عاید مردم نشده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پیش‌بینی شده برای جورقان از جمله بازار چوب و احداث گلخانه‌ها تاکنون اجرایی نشده است تصریح کرد: پیرو بازدید استاندار  و دستور کمک به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی دستگاه‌های ذیربط پای کار آمدند تا ضمن بهبود این وضعیت نابسامان شاهد تحولی در جورقان باشیم.

فرماندار همدان همت اهالی، مالکان کوره‌ها و اراضی جورقان را لازمه کار دانست و تصریح کرد: شورای شهر و شهرداری جورقان، معتمدین و کسانی که اهلیت این کار را دارند باید دلسوزانه وارد عمل شوند تا با استفاده از این فرصت کار اجرایی شود.

وی آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی ذیربط و شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان در این راستا خبر داد و افزود: یکپارچه‌سازی و احداث شهرک گلخانه‌ای در اراضی کوره‌های آجرپزی جورقان باعث ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی و حفظ سهم مالکان در این اراضی خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: در گام اول همت و مشارکت مالکان لازم است تا در گام بعدی شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای، جهاد کشاورزی  و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به نقشه‌برداری، انجام طرح مطالعاتی، استعلام و بدنبال آن تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی و اجرای طرح با فازبندی در مدت زمانی مشخص باشیم.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به مغتنم بودن فرصت کم مسئولان برای خدمت به مردم تاکید کرد: نمونه‌های مشابه و موفقی که در استان داشتیم می تواند الگویی برای انجام کار در جورقان باشد تا شاهد تحولی در این منطقه باشیم.

در این نشست مقرر شد شورای شهر و معتمدین شهر جورقان طی ۱۰ روز آینده نسبت به ایجاد هماهنگی لازم با مالکان برای اجرای فاز اول شهرک گلخانه‌ای اقدام و مراحل بعدی انجام کار در جلسه آتی طی ۱۵ روز آینده به انجام برسد.

اراضی کوره‌های آجرپزی شهر جورقان شامل حدود ۵۵۰ هکتار زمین و فعالیت ۸۳ کوره آجرپزی در آن بوده که با برداشت خاک از این اراضی بعضا به عمق ۱۰ متر ناهمواری ایجاد شده است.

انتهای پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول