اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

ارتقاء اینترنت روستای ۱۵۰۰ نفری بیار مانه‌وسملقان به نسل چهارم

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: با نصب تجهیزات ۴G روی سایت روستای بیار کرد از توابع شهرستان مانه و سملقان با ۴۶۹ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۵۳۴ نفر، پهنای باند دسترسی مشترکین در این منطقه ارتقاء یافته است.

ارتقاء اینترنت روستای ۱۵۰۰ نفری بیار مانه‌وسملقان به نسل چهارم

سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و بالا رفتن استفاده مردم و نهادها از فناوری‌های ارتباطی؛ رویکرد دولت سیزدهم توسعه ارتباطات پرسرعت و استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه و آسایش بیشتر جامعه و ارتقا نظام اداری است.

وی  توسعه و تقویت شبکه های ارتباطی، رفع مشکلات پوشش آنتن دهی و اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات و ارائه خدمات با کیفیت به مردم را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با بیان اینکه برای ارتقا تکنولوژی سایت‌های استان از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) سرمایه‌گذاری شده است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و افزایش پهنای باند دسترسی برای تسهیل امور اقتصادی، آموزشی و اجتماعی توانسته است بخش مهمی از نیازهای کشور را برطرف کند.

مرتضوی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت ارتباطات، دسترسی سریع و آسان مردم روستاها به اینترنت پر سرعت است، گفت: با نصب تجهیزات ۴G روی سایت روستای بیار کرد از توابع شهرستان مانه و سملقان با ۴۶۹ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۱۵۳۴ نفر، پهنای باند دسترسی مشترکین در این منطقه ارتقاء یافته است و اهالی و مخصوصا دانش آموزان روستای بزرگ بیار کرد از اینترنت پرسرعت تلفن همراه برخوردار شده اند.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول