اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

برگزاری مراسم 9 دی در قم/دیدار حضوری مردم قم با رهبری قطعی نیست

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم سالروز نهم دی ماه و آغاز دهه بصیرت از ساعت 10 صبح این روز در مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم 9 دی در قم/دیدار حضوری مردم قم با رهبری قطعی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمزه بهشتی روز دوشنبه در ستاد بزرگداشت دهه بصیرت که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یوم الله ۹ دی ۸۸ بعد از ۸ ماه فتنه افروزی عوامل داخلی با دستور عوامل خارجی سبب تثبیت بیشتر انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه از نهم تا نوزدهم دی ماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است، ابراز کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سیزدهم دی ماه سال ۹۸ قلوب انقلابیون را بیش از همیشه جریحه دار کرده است.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: بصیرت سردار سلیمانی و دفاع جانانه او از انقلاب اسلامی باید الگو آحاد مردم در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز دیدار حضوری جمعی از مردم استان قم با مقام معظم رهبری به دلیل شرایط کرونایی حاکم بر کشور قطعی نشده و احتمال می رود امسال نیز این آیین به صورت محدود و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود.

بهشتی افزود: اقدامات و رویکرد شهرداری قم در برنامه های مذهبی و آیینی در سطح استان نمونه است و اگر شهرداری در یکی از برنامه ها حضور نداشته باشد رنگ و بوی اسلامی برنامه ها بسیار کم رنگ می شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: در سطح استان دستگاهی وجود دارد که در طول ۸ سال گذشته در رابطه با مساله دهه بصیرت هیچ اقدامی انجام نداده است.

وی ادامه داد:  همزمان با سراسر کشور مراسم سالروز نهم دی ماه و آغاز دهه بصیرت از ساعت ۱۰ صبح این روز در مدرسه فیضیه حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

 

*بزگترین گلزار شهدای مقاومت در قم است

حجت الاسلام مرتضی استقامت عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه بیان کرد: بزرگترین گلزار شهدای مدافع حرم کشور از ۵ ملیت مختلف دنیا در شهر قم واقع شده و محل دفن این شهدای گرانقدر در بهشت معصومه می تواند تبدیل به یک مرکز فاخر و شاخص در سطح کشور در برپایی برنامه های معنوی و بصیرت افزایی شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری باشکوه برنامه های دهه بصیرت لازم است تا موانع و آسیب های پیش رو بصورت کارشناسی شده مشخص شده باشد.

استقامت خاطرنشان کرد: خروجی برنامه های فرهنگی باید به تعالی فرهنگ عمومی شهر منتهی شود و صرف ارائه گزارش و عملکرد نمی تواند اثر چندانی در سطح جامعه داشته باشد.

 

*نفوذ سلاح جنگ نوین غرب علیه مردم ایران است

مرتضی حیدری فرماندار قم نیز طی سخنانی اظهار کرد: دهه بصیرت جزء اثرگذارترین روزهای مربوط به انقلاب اسلامی است؛ در فتنه ۸۸ شرایطی به وجود آمد که بسیار سخت و شکننده بود به صورتی که اشک از چشمان مقام معظم رهبری نیز جاری شد.

وی ادامه داد: بصیرت از واژگانی بود که مقام معظم رهبری وارد ادبیات سیاسی و اجتماعی کشور کرد و با روشنگری های خود در آن دوران انقلاب و کشور را از سقوط و خطر واقعی عبور داد.

حیدری تصریح کرد: ناتو در جمع بندی خود در جنگ با مخالفان خود به جنگ شناختی روی آورده است، انقلاب اسلامی آنها را به این نتیجه رسانده اند که برای تاثیرگذاری بر روی ملت ایران باید بر روی مغز و افکار مردم فشار بیاورند.

فرماندار قم تصریح کرد: غرب با نفوذ در بین افکار و اندیشه های مردم، نظام سیاسی، فرهنگی، باورها و خانواده کشورهای هدف را فرو می ریزد.

وی یادآور شد: دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگ با شیوه های جدید به مصاف ملت ایران آمده است و از همین رو مقام معظم رهبری جنگ در فضای مجازی را جهاد تلقی کرده اند.

حیدری اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و فضای مجازی اگر غفلت کنیم ضربه خواهیم خورد ما باید مراقبت کنیم که آنها نتوانند اقدام شاخصی انجام دهند.

وی مشکلات معیشتی را حاصل از تحریم های خارجی و نیازمند تحلیل های جداگانه ای دانست و گفت: هم اکنون به برکت انقلاب در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تمام زیرساخت های اولیه فراهم است.

فرماندار قم با اشاره ضرورت پرداختن بیشتر به مباحث فرهنگی عنوان کرد: شهر مقدس قم به دلیل جایگاه ویژه خود باید در سطح کشور و منطقه الگو و نمونه باشد و برنامه های فرهنگی استان قم باید متناسب با اهداف و شاخصه های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول