اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تحقیقی در مورد ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون

ابتلا به کووید ۱۹ پس از واکسیناسیون ممکن است سیستم ایمنی را افزایش دهد و بدین ترتیب سیستم ایمنی فرد بیمار بهتر می‌تواند با انواع جدید ویروس مبارزه کند.

تحقیقی در مورد ابتلا به کرونا پس از واکسیناسیون

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از لایوساینس، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، ابتلا به کووید ۱۹ پس از واکسیناسیون ممکن است سیستم ایمنی را افزایش دهد و بدین ترتیب  سیستم ایمنی فرد بیمار بهتر می‌تواند با انواع جدید ویروس مبارزه کند.

این مطالعه کوچک تنها شامل ۲۶ نفر مبتلا به عفونت‌های جدید بود و همه شرکت کنندگان واکسن فایزر/بیو‌ان‌تک را دریافت کرده بودند، بنابراین طبق تحقیقات جدید که پنجشنبه (۱۶ دسامبر) در مجله JAMA منتشر شد، هیچ داده‌ای در مورد مارک‌های دیگر واکسن وجود ندارد.

مارسل کرلین، یکی از نویسندگان این مطالعه  و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه اورگان اشاره می‌کند، به طور کلی افرادی که پس از واکسیناسیون، کووید 19 می‌گیرند، ممکن است در مبارزه با ویروس برتری داشته باشند، حتی اگر در معرض نوع جدیدی از ویروس کرونا قرار گیرند.

گرچه این مطالعه ایمنی بهتر بدن پس از واکسیناسیون را نشان داده، اما موارد استثنائی هم وجود دارد؛ رویترز پیش از این گزارش داده بود،  ابتلا به سویه‌های جدید می‌تواند منجر به کووید طولانی مدت شود؛ سندرمی که در آن افراد علائم مختلفی را تجربه می‌کنند، از خستگی ناتوان‌کننده گرفته تا اختلال عملکرد شناختی تا مشکلات گوارشی که برای چندین ماه پس از فروکش عفونت اولیه کووید ۱۹ ادامه دارد.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول