اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش ۲۸۳ درصدی صادرات ماهی قزل‌آلا در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران درباره تولید ماهی قزل‌آلا و ماهی‌های سردآبی گفت: صادرات ماهی‌های سردآبی نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۲۸۳ درصد و بالغ بر ۲۴۰ درصد افزایش ریالی صادرات داشته است.

افزایش ۲۸۳ درصدی صادرات ماهی قزل‌آلا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حسن اسحاقی درباره آمار تجمیع صادرات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ماهانه آمار تجمیع صادرات را بررسی و تجزیه و تحلیل می‌کنیم که تا پایان آماده در ارتباط با صادرات فرآوری و محصولات تولیدی مجموعه فعالیت‌های شیلاتی، نسبت به مدت مشابه قبل خاویار پرورشی ۴۶ درصد افزایش وزنی و ۹درصد افزایش ریالی را داشتیم.

وی افزود: درخصوص گوشت ماهی‌های خاویاری متاسفانه باتوجه به افزایش بی‌رویه قیمت گوشت ۳۴درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به گذشت حدود یک سال از بسته شدن مرزهای عراق نسبت به محصولات تولیدات گرم‌آبی، اضافه کرد: باوجود پیگیری‌ها در آخرین مرحله هم این گونه ممنوع کرده که این زمینه کاهش ۷۵درصدی را شاهد هستیم. 

این مسؤول درباره تولید ماهی قزل‌آلا و ماهی‌های سردآبی، یادآور شد: تولید ماهی‌های سردآبی نسبت به مدت مشابه سال قبل  از لحاظ وزنی ۲۸۳درصد و بالغ بر ۲۴۰ درصد افزایش ریالی صادرات داشته است.

اسحاقی به افزایش صادرات ۱۲درصدی خوراک آبزیان ازلحاظ وزنی اشاره کرد و افزود: متاسفانه باتوجه به افزایش دلار باوجود اینکه ازلحاظ وزنی صادرات خوراک آبزیان ازلحاظ وزنی افزایش دارد ولی ازلحاظ اقتصادی ۹درصد کاهش دارد.

وی با اعلام اینکه جمع کل صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷درصد کاهش وزنی  و ۶۹ درصد کاهش ریالی داشته است، تصریح کرد: باتوجه به اتفاقاتی که افتاد توحه به تحریم‌ها، مبادلات کالاهای مختلف ایران و کشورهای همسایه افزایش صادرات خوبی را در سال ۹۹ داشتیم که متاسفانه پس از افزایش تنش‌های سیاسی با این کاهش صادرات مواجه شدیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اعلام اینکه درحال حاضر خاویارهای پرورشی به کشورهای امارات، ژاپن، انگلیس، سنگاپور، سوییس و هنگ‌کنگ داریم صادر می‌کنیم، اضافه کرد: حتی بازار جدیدی در ارمنستان پیدا کردیم و تولید ماهی‌های سردآبی درحال صادرات است.

این مسؤول ادامه داد: همچنین خوراک آبزیان به کشورهایی ازجمله ارمنستان، تاجیکستان و آذربایجان صادر می‌شود که نزدیک به حدود ۳۰۰ تن گونه خاص گرم‌آبی نتوانستیم به کشورهای حاشیه مرزها صادر کنیم که حل شود.

اسحاقی بیان کرد: درحال حاضر در کشور آذربایجان یک بازار جدیدی را پیدا کردیم که امیدواریم چنین بازارهایی را پیدا کرده تا بتوانیم مبادلات محصولات فرآوری شده و تولیدات شیلاتی را به این کشورها ارسال کنیم.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول