اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تخلیه و بارگیری 129 میلیون تن کالا در بنادر/ یک قدم از تحریم‌ها جلوتر بوده‌ایم

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در هشت ماه امسال رشد 30 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر داشتیم، گفت: همیشه یک قدم از تحریم‌های آمریکا جلوتر بوده‌ایم.

تخلیه و بارگیری 129 میلیون تن کالا در بنادر/ یک قدم از تحریم‌ها جلوتر بوده‌ایم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر صفایی بعدازظهر امروز در نشست خبری محل پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته اظهار داشت: تحریم‌ها بر حمل و نقل دریایی مؤثر بوده است، اما همیشه حمل و نقل دریایی یک قدم جلوتر از تحریم‌های آمریکا بوده است. ما از تحریم‌های دریایی آمریکا عبور کرده‌ایم و امیدواریم با لغو تحریم‌ها رشد اشتغال میسر شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ناوگان کشتیرانی ما محصولات صادراتی و وارداتی را حمل می‌کند و مشکلی از نظر تخلیه و بارگیری نداریم. 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رشد 12 درصدی در تخلیه و بارگیری در هشت ماه نخست امسال اضافه کرد: در همه رویه‌های بندری نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد مواجه بوده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در این مدت رشد 30 درصدی تخلیه و بارگیری را داشته‌ایم و 129 میلیون تن کالا در بنادر تخلیه و بارگیری شد. 

وی بیان کرد: پس از انقلاب در بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده و ظرفیت به 12.5 میلیون تن افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: عملکرد بندر چابهار هم اکنون 3.6 میلیون تن است. در بخش کانتینری بعضا کاهش عملکرد را در این بندر را شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم جریان تجاری کالا از بندر چابهار را گسترش دهیم، با توجه به اینکه در بخش بندر ظرفیت خوبی داریم برای بخش دریایی مذاکرات با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت از سرگیری سرویس‌ها به بندر چابهار در حال انجام است.

صفایی با اشاره به قرارداد ایران و هند در بندر چابهار گفت: منتظر قرارداد بلندمدت 10 ساله نشده‌ایم و قرارداد کوتاه مدت را پیگیری کرده‌ایم، با این حال در برخی موارد به عملکرد هندی‌ها نقد داریم.

وی گفت: در آینده نزدیک نشستی با طرف هندی‌ها خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم مسائل را حل و فصل کنیم. اپراتور هندی در تلاش است ترافیک بندر چابهار را افزایش دهد و در سطح بین‌المللی نیز بازاریابی خوبی را برای این کار انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کشورهای چین و هند از دوستان ایران هستند و در زمان‌های سخت با ما همکاری داشته‌اند همکاری چینی‌ها با ما بیشتر بوده است و طبیعی است برخی مسائل پیش بیاید که با تفاهم آن را برطرف خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به در دست ساخت بودن 900 متر اسکله در بندر شهید رجایی بیان کرد: در صورت توان داخل برای تولید جرثقیل‌های دروازه‌ای نیز سازمان بنادر و دریانوردی از توان داخل به طور کامل حمایت خواهد کرد.

وی گفت: سالانه به طور متوسط 50 هزار کشتی بزرگ وارد آب‌های ایران می‌شود و پس از آن در بنادر پهلوگیری کرده و عملیات تخلیه یا بارگیری را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول