اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس: ارز ترجیحی عده‌ای رانت‌خوار را یک‌شبه میلیاردر کرد

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه ارز ترجیحی عده‌ای رانت‌خوار را یک‌شبه میلیاردر کرد، گفت: تخصیص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی به شکل فعلی باید اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه مجلس: ارز ترجیحی عده‌ای رانت‌خوار را یک‌شبه میلیاردر کرد

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه و نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر اصلاح در تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: روند فعلی در تخصیص ارز 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی باعث از بین رفتن منابع ارزی کشور می‌شود و یک نوع خیانت به حال و آینده است.

وی افزود: در 4-3 سال اخیر که ارز ترجیحی و یا همان ارز 4200 تومانی وارد عرصه اقتصاد کشور شد، بنا بود که ما با تخصیص این ارز هم ارز را مدیریت کنیم و هم دارو و کالاهای اساسی و نهاده دامی و گوشت و مرغ و پروتئین را برای مردم تامین کنیم و هم تولیدکننده به کار خود ادامه دهد و هم مصرف‌کننده با قیمت مناسب محصولات را دریافت کند، اما در عمل با تخصیص این ارز یک عده افراد رانت‌خوار را یک‌شبه میلیاردر کردیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: روش توزیع ارز 4200 تومانی متأسفانه به گونه‌ای بود که نه دارو با قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گرفت و نه نهاده دامی و نه مواد اولیه تولید با قیمت ارزان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت.

یوسفی خاطرنشان کرد: اصلاح در تخصیص ارز 4200 تومانی یک ضرورت است اما حذف یک شبه و ضربتی ارز 4200 تومانی و تصمیمات خلق‌الساعه در این باره ممکن است وضع معیشتی مردم را سخت‌تر کند.

وی افزود: فرصت‌طلبانی که جان مردم در حوزه دارو و نان مردم در حوزه مسائل معیشتی را به گروگان گرفته‌اند و برای خود و برخی از آقازاده‌ها سرمایه‌های آن چنانی دست و پا کرده‌اند، باید مدیریت شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: باید مراقب باشیم در اصلاح تخصیص ارز 4200 تومانی به اقشار آسیب‌پذیر اعم از بازنشستگان، کارگران و... فشار مضاعف وارد نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول