اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نزدیک به ۶هزار نفر به دلیل «کمتر از یک گرم مواد مخدر» در زندان هستند

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه ۴۵درصد زندانیان صرفا به خاطر مواد مخدر هستند، گفت: نزدیک به ۶هزار نفر به دلیل زیر یک گرم مواد مخدر صنعتی مثل هروئین در زندان هستند.

نزدیک به ۶هزار نفر به دلیل «کمتر از یک گرم مواد مخدر» در زندان هستند

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه در همایش مدیران،دبیران و کارشناسان مواد مخدر استانهای کشور،تاکید کرد:نشست های علمی را خوب برگزار می کنیم اما مهمتراین است که خروجی آن را مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به پدیده مواد مخدر،گفت:این ابزار دشمنان برای از بین بردن فروپاشی خانواده ها،استعداد جوانان،جامعه انقلابی و آسیب های اجتماعی است و باید حتما با آن مقابله کرد و جزو ضرورتهاست.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به مشخص نبودن زحمات محققان  در حوزه اعتیاد،افزود:عملیاتی کردن این تحقیقات یکطرف است چه اینکه بدانند یک ستادی در کشور این کارها را انجام داده است.

وی ابراز داشت:ریشه بسیار جدی از جرائم مثل قتل یکی از عوامل آن اعتیاد است.

معاون اول قضائیه با اشاره به اینکه ۴۵ درصد زندانیان صرفا مربوط به مواد مخدر است،گفت:اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر یکی از ضروریات است.

وی افزود:این لایحه با همکاری قوه قضائیه ،ستاد مبارزه با مواد مخدر،نبروی انتظامی  تنظیم شده و قول می دهیم با فید فوریت به دولت برود و فرایند قانونگذاری را طی کند.

حجت الاسلام مصدق با تاکید بر ضرورت اقدام و عمل جهادی در مسیر مبارزه با مواد مخدر،افزود: موضوع اموال و وسائل مکشوفه در ارتباط با مواد مخدر وجود دارد و خودروهای که کشف شده و در پارکینگ ها نگهداری می شود.

معاون اول قوه قضائیه گفت:این خودروها ۳-۴سال در آفتاب پارک شده و از بین رفته که  باید برای تعیین تکلیف اینها اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق با بیان اینکه مشکل قانونی در این خصوص نداریم ،افزود: مشکل مدیریتی است و خواهش می کنم از دادستانهای سراسر کشور به پارکینگها نظارت کنند.نیروی انتظامی نظارت کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه دادستانها را تکلیف به تعین تکلیف این موضوع کرده،ابراز داشت:در جایی که حکم مربوط قطعی شده باید فرایند قانونی انجام شود.

وی ابراز داشت:درخصوص اموال تملیکی گفتند بعضی حاکم شهر چون  در تهران است زمان می برد اما بررسی کردیم و آمادگی داریم در هر استان یا حاکم شهر سیار مشخص کنیم و تعیین تکلیف شود.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه دولت،مجلس و  قوه قضائیه پای کار هستند،افزود:امروز بهانه ای در برابر مردم نداریم که نمی توانیم کار انجام دهیم.

حجت الاسلام مصدق متذکر شد:درمواردی که اطلاله دادرسی در خصوص اموال و خودروها است باید به قید فوریت تعین تکلیف شود و قوه آمادگی کامل دارد.

وی با اشاره به آمادگی قوه قضائیه در حوزه اصلاح قوانین ،رسیدگی و مبارزه قاطع با قاچاقچیان،گفت:نزدیک به ۶هزار نفر بخاطر زیر یک گرم مواد صنعتی مثل هروئین در زندان هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید فکر ی در خصوص افرای که بخاطریک گرم مواد در زندان هستند،تصریح کرد:حدود ۳۶ هزار زندانی داریم که حداقل یک جرم آنها مربوط به مواد مخدر است و وزن آن کمتر از ۱۵ گرم است.

حجت الاسلام مصدق با تاکید براینکه باید مبارزه جدی با قاچاقچیان در دستور کار فرار گیرد،گفت:ستاد مبارزه با موا مخدر در سالیان گذشته موفق بوده است.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به صرف شدن بودجه زیاد برای نگهداری معتادان،ابراز داشت:باید ضمن اصلاح و تربیت مجازات دیگر نیز باشد.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های نوین و بازنگری در سیاستهای جنائی ،متذکر شد:بعد از ۴۰سال از انقلاب اسلامی نیاز جدی به بازنگری درسیاستهای جنایی در خصوص انواع جرائم داریم.

وی از آماده شدن ۹۰درصدی کتاب پنجم لایحه جامع مجازات اسلامی خبر داد و افزود:آیا مجازاتهای ما همین ۷مجازات است؛ می توانیم با غیر از این مجازاتها هم داشته باشیم و ممکن است برحسب مورد مجازاتهای دیگری داشته باشیم.


انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول