اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ماجرای تغییر نام خیابان فرجام به شهید ابومهدی المهندس

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بررسی تغییر نام خیابان فرجام به نام ابومهدی المهندس در صحن شورا گفت:‌بهتر است خیابان دیگری برای این منظور اختصاص داده شود.

ماجرای تغییر نام خیابان فرجام به  شهید ابومهدی المهندس

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در صحن امروز شورای شهر نامگذاری جدید برخی خیابان‌‌های پایتخت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و کمیته نامگذاری پیشنهاد تغییر نام خیابان فرجام به ابومهدی المهندس را داشتند ولی این موضوع با برخی مخالفت‌ها همراه شد.

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در این زمینه گفت:‌خیابان فرجام نام آن ریشه و قدمت برای شهروندان تهران دارد و تغییر نام این خیابان هم تعارض اجتماعی ایجاد می‌کند و هم این نام کاربردش را از دست می‌دهد.

وی افزود: من درخواست دارم معبر یا خیابان دیگری را برای نامگذاری به نام ابومهدی المهندس انتخاب کنیم تا هم هویت تاریخ ضعیف نشود و هم نام جدید به معبر و خیابان بنشیند.

همچنین عباسی درباره نامگذاری بلوار صدرا به نام حسن یزدانی قهرمان و ورزشکاری ایرانی گفت:‌همچنین من پیشنهاد دارم اماکن و خیابان‌های دیگری را برای این موضوع انتخاب کنیم.

وی درباره تغییر نام خیابان انوشیروان و نامگذاری نام شهید بر این خیابان گفت: انوشیروان هر چند از پادشاهان بوده ولی اسمش به دلیل موضوعات تاریخی بر این خیابان وجود دارد و به نظرم بهتر است نام خیابان دیگری را به نام شهید بزرگوار در نظر بگیریم تا با حاشیه‌هایی جفا در حق شهدا نشود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول