اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

وزیرورزش:۲۸هزار مکان ورزشی آماده همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر است

وزیر ورزش گفت:۲۸ هزار پایگاه ورزشی،۱۴ هزار هیات ورزشی و ۵۲ فدراسیون در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

وزیرورزش:۲۸هزار مکان ورزشی آماده همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر است

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس،سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور گفت: ورزش یک پدیده اجتماعی است و اهمیت به جایگاه ورزش در همه دنیا مشخص است. 

وی اضافه کرد: یکی از کشورهای اروپایی رتبه اول در اعتیاد داشت که با اهمیت به ورزش و تفریحات سالم‌ به رتبه هفدهم در اروپا رسید.

وزیر ورزش و جوانان افزود: چه می‌شود که اعتیاد و سیگار در وجود فرد عجین و  عادات می‌شود.

وی با  اشاره به اهمیت حوزه آموزش و یادگیری در بحث پیشگیری از معضل مواد مخدر، تصریح کرد: خرداد ۱۳۹۰ ما آماری در ورزش همگانی در "دوپینگ" داشتیم در آن زمان دوپینگ در ورزش همگانی ۳۲ برابر ورزش قهرمانی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: ما مجبور به تشریح دوپینگ هستیم در اعتیاد نیز اینگونه است.

سجادی متذکر شد:باید کاری کنیم در مواجه با اعتیاد خودفرمان شویم؛ یعنی فرد با دیدن و در دسترس بودن مواد‌ مخدر، به سمت مصرف نرود.

وزیر ورزش و جوانان متذکر شد:در این نشست حاضر شدیم تا بگوییم کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم و ۲۸ هزار سالن ورزشی ما در کشور در اختیار و پایگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستای تحقق اهداف آنها است.

این مقام مسئول متذکر شد:ورزش ما را در حوزه یادگیری به جایی می‌رساند که فرد اصلاً کسر شأن می‌داند در مکانی حضور پیدا کند که به طور مثال سیگار یا قلیان مصرف شود.

وی با بیان اینکه اکنون اعتیاد به عنوان معضل نخست کشور مطرح است، یادآور شد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر و روانگردان می‌توانیم از ظرفیت سَمن‌های وزارت ورزش نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتفاقات مختلفی در کمین است و یکی از نگران کننده ترین این اتفاقات اعتیاد است که رابطه عمیقی با حوزه یادگیری دارد یادگیری سه حیطه دارد؛ مباحث نظری در حیطه شناختی است؛ حیطه دوم عاطفه است. حیطه سوم روانی حرکتی است و حیطه چهارم حیطه کوششی خود فرمانی است.

وی ادامه داد:پیشگیری از اعتیاد هم به این سه حوزه مربوط می شود و هم به حیطه چهارم که حیطه کوششی و خود فرمانی است.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: به غیر از آنچه که برنامه ریزان آموزشی برای ما برنامه ریزی می کنند اما در نهادهای دیگری مانند مسجد، هیات و .... موضوعات دیگری را یاد می گیریم و در این آموزه ها در وجود انسان نهادینه می شود.یک انسان مجموعه ای از ارزش ها است. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر انسان ممکن است عادات بد را نیز فراگیرد و بنده عادات می شود و ممکن است این بنده عادات شدن برای انسان فلاکت ببار آورد و اعتیاد یکی از این عادات است که انسان را به فلاکت می رساند. 

سجادی بیان کرد: اگر حتی ورزش را ترویج کنیم باز نیاز به این است که در امر پیشگیری فرد آن چیزی را که خودش یاد گرفته استفاده کرد و ما باید دست به دست هم دهیم تا چیزی را به جوانان و نوجوانان یاد دهیم و یادگیری تا پایان عمر نباید رها شود. جوامع پیشرفته بشری خودشان را از یادگیری مبرا نمی دانند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خطاب به دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: شما ۲۸ هزار مکان ورزشی را از آن خود و پایگاه خود بدانید. همچنین ۱۴ هزار هیات ورزشی را یاوران خود بدانید.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر روان گردان ها معضل اصلی اجتماعی کشور است و می توانید در حوزه پیشگیری روی وزارت ورزش حساب کنید. بهره وری از ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان ملی در امر پیشگیری در دستور کار ما است و ورزشکاران هر جا لازم باشد به عنوان سفیران پیشگیری درکنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند. 

سجادی خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها حتما از ظرفیت و امکانات ورزشی استفاده شود. همچنین بخش مهمی از  ۳۷۰۰ سمن که در حوزه جوانان فعال هستند در این زمینه کار می کنند. می توانیم فعالیت های آنها را باز تعریف کنیم؛ همچنین می‌توانیم سمن های جدید را در این زمینه ایجاد کنیم.

وزیر ورزش ابراز داشت:همچنین در بحث اقدامات صیانت از معتادان بهبود یافته نیز در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستیم و می‌توانیم از ظرفیت وزارت ورزش  در مانایی این افراد بهبود یافته استفاده کنیم.

سجادی افزود:همچنین می‌ توانیم  از ظرفیت های تبلیغات محیطی در بازی‌های ورزشی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حیطه چهارم که می تواند منفی یا مثبت شود،گفت:به مرحله خود فرمانی می رویم.چکار کنیم در رابطه با اعتیاد خود فرمان شویم.

وی با اشاره به طراحی برنامه اقتصاد در ورزش و خودکفایی فدراسیونها، بیان داشت: روز اول باید به ورزشکاربگویم پیشکسوت کیست و احترام باید باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فرهنگ های مختلف حاکم بر ورزش های گوناگون،ابراز داشت:ورزشکار شب زنده داری نمی کند، هرچی را نمی خورد و هرجای ظاهر نمی شود و پای هر محفل و جلسه ای نمی نشیند.

وزیر ورزش و جوانان از آمادگی این وزاتخانه برای مانایی ترک اعتیاد معتادان خبر داد و گفت:باید  تکرار پذیری را از معتادان دور کنیم. همچنین از ظرفیت تبلیغاتی ورزشگاهها استفاده می شود و آمادگی این کار را داریم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول