اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

جاده مرگ در شرق کرمان جان 4 نفر دیگر را گرفت/دوبانده شدن محور ریگان - نرماشیر چند قربانی می‌خواهد؟

محور ریگان - نرماشیر در شرق استان کرمان به طول ۴۵ کیلومتر مشهور به جاده مرگ، سال‌هاست فقط ورد زبا‌ن‌ها است و شب گذشته نیز شاهد مرگ دلخراش چهار هموطن بود، به گفته فرمانده پلیس راه ریگان - ایرانشهر این محور از محورهای پرتردد استان است که تسریع در روند دوبانده شدن آن ضروریست.

جاده مرگ در شرق کرمان جان 4 نفر دیگر را گرفت/دوبانده شدن محور ریگان - نرماشیر چند قربانی می‌خواهد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، محور ریگان - نرماشیر در شرق استان کرمان به طول ۴۵ کیلومتر مشهور به جاده مرگ، سال‌هاست فقط ورد زبا‌ن‌ها است، محوری که در سه شهرستان ریگان، فهرج و نرماشیر قرار دارد که اگر سالانه هر شهرستان چند کیلومتر آن را به عهده می‌گرفتند، شاهد صحنه‌های دلخراش نبود.

محوری که خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است و مسئولان هم می‌گویند، «خدا به خانواده‌اش صبر دهد»! ریگانی‌ها شب‌ها با ترس در این محور تردد می‌کنند محوری که شاهد سوخت قاچاق، قاچاق انسان و ورودی استان از سمت سیستان و بلوچستان است.

شب گذشته در حال تردد در این محور بودم اما متاسفانه به صحنه‌ای رسیدم که مادر از داغ فرزندش ضجه و ناله می‌زد، من خبرنگار سال‌هاست که تصادفاتی را از نزدیک و در این محور دیدم اما ناله مادری را بر بالین فرزند ندیده بودم.

نمی‌توانستم نه عکسی بگیرم و نه یاداشتی داشته باشم اشک‌ از چشمانم بی‌اختیار سرازیر شد، وقتی بچه‌های سختکوش هلال‌احمر در حال امدادرسانی بودند تا معلم ریگانی را از لابه‌لای آهن پاره‌ها بیرون بیاورند، دیگر رمقی در وجودم در آن سرمای سوزان باقی نماند بی‌اختیار به زمین خوردم که چرا صدای مردمان این خطه را نمی‌توانم به گوش مسئولان برسانم.

سال‌های سال است که از این محور و تصادفاتش قلم‌فرسایی می‌کنم اما چرا فکری به حالش نمی‌شود، معلم ریگانی جوانی نخبه را از دست دادیم تا کی شاهد چنین حوادثی باشیم، مسئولان چاره‌اندیشی کنند.

امین باقری فرماندار ریگان در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه این محور ۴۵ کیلومتری در سه شهرستان ریگان، فهرج و نرماشیر قرار دارد، عنوان کرد: برای دوبانده شدن این محور از سمت ریگان عملبات آن اجرا شده و۵  کیلومتر آن اسفالت و ۵ کیلومتز دیگر به زودی آسفالت خواهد شد.

وی با بیان اینکه با پیگیری نماینده شرق استان ۱۵۰ میلیارد ریال برای باند دوم ریگان به نرماشیر اختصاص داده شده است، افزود: امید است در دو شهرستان فهرج و نرماشیر عملیات دوبانده شدن آن نیز آغاز شود.

فرمانده پلیس راه ریگان - ایرانشهر گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه پژو و پراید، 5 نفر کشته و مجروح شدند و علت تصادف در حال بررسی است.

وی عنوان کرد: محور ریگان - نرماشیر از محورهای پرتردد استان است که تسریع در روند دوبانده شدن آن ضروریست.

انتهای پیام/80014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول