اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای مرحله دوم طرح مدیریت هوشمند کرونا از امروز در سمنان

استاندار سمنان گفت: مرحله دوم طرح مدیریت هوشمند کرونا ویژه حمل و نقل برون‌شهری از امروز ۲۸ آذرماه در این استان اجرا می‌شود.

اجرای مرحله دوم طرح مدیریت هوشمند کرونا از امروز در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان شنبه‌شب در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن جلسات یادگار امام (ره) اظهار کرد: از کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان و شاهرود که در زمینه مدیریت مقابله با کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: از مجموع هشت شهرستان استان سمنان، هشت شهرستان در وضع رنگ‌بندی آبی کرونایی قرار دارند که با کمک مردم و مسؤولان، شهر سمنان نیز به‌زودی به رنگ آبی تغییر وضعیت دهد.

استاندار سمنان ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش این استان در زمان آغاز امتحانات نظارت خود را افزایش داده تا زمینه حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس فراهم شود.

هاشمی عنوان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش استان سمنان پیش از آغاز امتحانات نسبت به دریافت و بررسی کارت واکسن دانش‌آموزان اقدام کنند و از ورود دانش‌آموزانی که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند، جلوگیری به عمل آورد.

وی اضافه کرد: باید تلاش‌های لازم برای دریافت و تزریق کامل واکسن انجام و مراکز تجمیع واکسیناسیون به‌منظور تزریق دز سوم واکسن، مجدداً فعال شود.

استاندار سمنان بیان کرد: اقدامات خوبی در کمیته اطلاع‌رسانی انجام گرفته است؛ اما با توجه به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و فرارسیدن شب یلدا باید اطلاع‌رسانی افزایش یابد تا مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و شاهد موج بعدی بیماری کرونا در استان نباشیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: از توان خیران برای مدارس کم‌برخوردار برای تأمین و تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید نسبت به‌ سلامت دانش‌آموزان احساس مسؤولیت کرد و نظارت‌ها را افزایش دهیم تا دانش‌آموزان حتماً از ماسک و مواد ضدعفونی استفاده کنند.

استاندار سمنان عنوان کرد: در زمینه واکسیناسیون باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا به‌طور کامل دانش‌آموزان و فرهنگیان واکسینه شوند.

هاشمی بیان کرد: در زمینه تأمین واکسن دغدغه‌ای نداریم که این مهم نتیجه تلاش، تدابیر و اقدامات بسیار ارزشمند دولت سیزدهم است.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور استان سمنان در مسیر ترانزیتی تهران- مشهد و تردد مسافران، باید تیم‌های نظارتی جهت مدیریت مسائل بهداشتی در مجتمع‌های بین‌راهی تشکیل شود تا موارد مرتبط رعایت شود.

استاندار سمنان افزود: مرحله نخست طرح مدیریت هوشمند کرونا در دستگاه‌های دولتی انجام گرفت و دستورالعمل‌ها به مدیران ابلاغ شده است و مرحله دوم از فردا ۲۸ آذر ویژه حمل و نقل برون‌شهری انجام خواهد شد که ناظر عالی آن دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌ها است.

هاشمی گفت: مسؤولان شهرداری تلاش کنند تا افرادی که در بحث حمل و نقل درون‌شهری فعالیت می‌کنند، دز کامل واکسن را تزریق کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم استان سمنان انتظار داریم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد موج‌های بعدی کرونا نباشیم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول