اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

پرطرفدارترین سمعک در بین جوانان ایرانی کدام است؟

آنچه انسان ها را از سایر موجودات زنده جدا می کند، توانایی ارتباطی آنها است.

پرطرفدارترین سمعک در بین جوانان ایرانی کدام است؟

این توانایی به واسطه حس شنوایی معنا پیدا می کند زیرا یکی از لازمه های گفتگو،  شنیدن صحبت های طرف مقابل است. یکی از چالش هایی که جوانان در استفاده از سمعک دارند این است که علاقه ای به قابل مشاهده بودن دستگاه سمعک ندارند. از این رو برای برطرف کردن این مشکل سمعک نامرئی طراحی شده است. حسن این سمعک ها در نامرئی بودن آنها است یعنی فرد علاوه بر تقویت قدرت شنوایی خود، دیگر نگران دیده شدن سمعک نیست. سوالاتی درباره اینکه با کوچک و نامرئی شدن سمعک مشکلی در  کیفیت انتقال صدا به وجود می آید یا خیرا را در ادامه بررسی کرده ایم.

آشنایی با سمعک نامرئی

 سمعک نامرئی را از این رو به این نام می خوانند که دیده نمی شود. در واقع طراحی و ساخت این محصول به گونه ای است که در عمق مجرای گوش قرار می گیرد به همین دلیل به هیچ عنوان دیده نمی شود. متاسفانه بسیاری از افراد کم شنوا به علت مشخص بودن سمعک نسبت به استفاده از آن موضع گیری می کنند به همین دلیل سمعک نامرئی را می توان بهترین انتخاب برای آنها دانست.

به طور کلی سمعک نامرئی موجود در بازار در دو دسته سمعک های پیش ساخته و یا سمعک های سفارشی قرار می گیرند. تفاوت این دو نوع سمعک در این است که نوع سفارشی بر اساس شکل و اندازه مجرای گوش طراحی می شود. یعنی به صورت اختصاصی از قالب و قطعات مخصوص گوش کاربر استفاده می شود. اما به طور کلی سمعک های نامرئی را می توان در سه دسته زیر قرار داد:  

سمعک سفارشی CIC : این مدل از سمعک نامرئی از مقابل (روبرو) قابل دیدن نیست اما تا حدودی از طرفین قابل تشخیص است. این نوع سمعک برای کم شنوایی های بسیار عمیق غیر قابل استفاده است زیرا  قادر به پوشش دهی کم شنوایی تا dB HL 85 است.  نوع باتری مورد استفاده در آن از نوع سایز 10 (زرد رنگ) است.
 سمعک سفارشی IIC : این مدل از سمعک نامرئی به هیچ عنوان قابل مشاهده نیست و قادر است کم شنوایی را تا  مقادیر کم شنوایی تا dB HL 70  پوشش دهد. باتری این سمعک نیز از نوع سایز 10 (زرد رنگ) است. لازم به ذکر است ظرافت سمعک IIC بیشتر از CIC است.

سمعک پیش ساخته: این نوع از سمعک به صورت پیش ساخته عرضه شده است یعنی بی نیاز از مراحل قالب گیری گوش است. از نظر اندازه این نوع از سمعک ها در دسته ظریف ترین سمعک های موجود در بازار قرار دارند. از محاسن سمعک پیش ساخته می توان به عدم نیاز به خارج کردن در هنگام خواب و یا حمام اشاره کرد. همچنین این مدل فاقد باتری است و خود دستگاه هر سه ماه یکبار به صورت کلی تعویض می شود. پوشش دهی این سمعک تا مقادیر کم شنوایی تا dB HL 60 است اما متاسفانه از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست زیرا قیمت آن به نسبت بالا است. 

مزایای استفاده از سمعک نامرئی

اولین و مهمترین حسن سمعک های نامرئی، نامشخص بودن آنها است. این امر برای جوانان و افرادی که تمایل ندارند دیگران در جریان مشکلشان قرار گیرد، بهترین انتخاب است. علاوه بر این، نوع نامرئی سمعک ها اثر شگرفی بر حفظ زیبایی ظاهر دارد.
یکی از مزایای دیگر سمعک های نامرئی مکان یابی و جهت یابی دقیق آنها است زیرا این مدل از سمعک ها در مجرای گوش قرار می گیرند به همین دلیل می توانند با کمک خواص آکوستیکی لاله گوش، اصوات را به صورت طبیعی مکان یابی کند.
یکی از مشکلات متداولی که سمعک ها دارند تقویت نویز باد است اما سمعک نامرئی به دلیل قرار گیری در مجرای گوش از این مشکل مبرا است.
کیفیت صدای سمعک های نامرئی بیش از سایر سمعک ها است زیرا آنها در نزدیکی پرده گوش قرار دارند و همچنین اعوجاج و فیدبک آنها در کمترین مقدار ممکن است.

چه کسانی می توانند از سمعک های نامرئی استفاده کنند

سمعک نامرئی در یک سوم انتهایی گوش قرار می گیرد به همین دلیل برای استفاده از آنها لازم است که قطر مجرای گوش بیشتر از 6 میلیمتر باشد زیرا باریک بودن و یا پر پیچ و خم بودن مجرای گوش مانع از جاگیری مناسب سمعک می شود. لازم به ذکر است این سمعک انتخاب مناسبی برای کودکان نیست زیرا قطر گوش آنها بسیار کم است.
این مدل از سمعک برای افرادی که مبتلا به کم شنوایی متوسط و یا کم هستند، قابل استفاده است. بنابراین بهتر است میزان شنوایی با مقدار پوشش دهی سمعک تناسب داشته باشد.
استفاده از سمعک نامرئی انتخاب مناسبی برای  افراد مبتلا به اختلالات حرکتی و یا لرزش دست نیست زیرا ممکن است استفاده از این مدل سمعک، برای آنها مشکلاتی را به همراه داشته باشد. علاوه بر این تعویض باتری این سمعک ها بسیار دشوار است. امری که ممکن است در توان این دسته از افراد نباشد.
سمعک نامرئی انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به پارگی و عفونت گوش نیست زیرا استفاده از این دستگاه عفونت گوش را شدت می بخشد و همچنین عفونت زیاد گوش نیز موجب خرابی سمعک می شود.

بهترین مدل سمعک نامرئی چیست

برندهای مختلفی از سمعک های نامرئی در بازار موجود هستند، اما یکی از بهترین آنها که مورد تایید وزارت بهداشت نیز قرار دارد سمعک های نامرئی زیمنس است. شرکت سمعک زیمنس شرکتی آلمانی با 140 سال سابقه کار تولید و عرضه شده است. با توجه به اینکه شنوایی سنجی اصولی و تخصصی بر انتخاب نوع درست سمعک نیز اثرگذار است، لازم است که این روند در یک مرکز تخصصی و قابل اعتماد همچون اشراق سمعک صورت گیرد. مرکز تخصصی اشراق سمعک علاوه بر اینکه محصولات و خدمات خود را با نازلترین قیمت ارائه می دهد، شرایطی را نیز برای تست رایگان هفت روزه سمعک های نامرئی فراهم کرده است. از محاسن دیگر این مرکز تخصصی طرف قرارداد بودن با تمامی بیمه ها و ارائه خدمات به صورت قسطی است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول