اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت احیای کاروانسراهای تاریخی در اصفهان

نماینده مردم اصفهان با اشاره به وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها گفت: این کاروانسراها طی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ تخریب شده و اکنون باید با احیا یا سرمایه‌گذاری قابل استفاده شوند.

ضرورت احیای کاروانسراهای تاریخی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در جلسه‌ای با حضور مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان میراث فرهنگی وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه اظهار داشت: با بودجه موجود نمی‌توان کار جدیدی در اصفهان انجام داد، چرا که تمامی آن صرف ویرانی آثار شاخص باقی‌مانده می‌شود، یک بحثی که در صنایع دستی و هنر وجود دارد آن است که هنر لزوما با نگاه بازاری انجام نمی‌پذیرد و بخش کوچکی را شامل می‌شود و در این دو حوزه اگر بخواهیم صنایع دستی را نجات دهیم و به هنر کمکی جدی کنیم راهش آن است که گردش مالی این حوزه‌ها را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: لازم است تلاش کنیم که چند شرکتی که در حوزه بازاریابی بین‌المللی فعال و حرفه‌ای هستند را شناسایی کنیم و با این شرکت‌ها برای بازاریابی مناسب در این حوزه همکاری داشته باشیم.

طغیانی عنوان کرد: اهالی صنایع دستی توقع دارند در گام نخست و به عنوان کاری کوچک چند بازارچه برایشان در شهر اصفهان تعریف شود، این برای ابتدا مسیر کارهای خوبی است اما مشکل صنایع دستی را به واقع برطرف نمی‌کند و باید در حد کشوری و جهانی به صورت استاندارد همراه با کیفیت و برند مناسب در حوزه صنایع دستی فعالیت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها گفت: این کاروانسراها طی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ تخریب شده و اکنون باید با احیا یا سرمایه‌گذاری قابل استفاده شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول